Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Pazartesi, Temmuz 09, 2007

Hafif Bir Yaz Yemeği: Zeytinyağlı Patlıcan



Patlıcan bizim evde genellikle etli olarak ve kızartarak pişirilir. Ama bu sıcak günlerde daha hafif yemekler tercih ediyoruz. Bu yüzden yağda kızartmadan, çiğden yapılan bu patlıcan yemeği çok hoşumuza gitti.

Malzemeler

3-4 tane ortaboy patlıcan
3-4 tane ortaboy domates
5-6 tane sivribiber
1 baş soğan
5-6 diş sarımsak
2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı tozşeker
5-6 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı

Patlıcanları yıkayıp, tamamen soyun(alacalı olmasın). Ve kesmeşeker büyüklüğünde doğrayın. Domateslerin kabuklarını soyun. Domates ve biberleri küçük küçük doğrayın. Soğan ve sarımsakları ince ince kıyın. Bir çelik tencereye önce patlıcanları, üzerine sırasıyla soğan, sarımsak ve domatesleri koyun. Tuz, şeker ve zeytinyağını üzerine gezdirin. Tencereyi en kısık ayardaki ocağa koyup, kapağını kapatın. 15-20 dakika hiç kapağı açmayın. Sebzeler suyunu salacaktır. Daha sonra arada bir kapağı açıp karıştırarak, patlıcanlar yumuşayıncaya kadar pişirin.

12 Yorum:

Blogger pecete dedi ki...

Yağda kızartmamak çok iyi olmuş. Rahat ve serin patlıcan şeklinde yiyebileceğiz. Ellerinize sağlık

7/10/2007 07:35:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Buna benzer bir yemegi ben de yapiyorum. Patlicanlari kesmesekerden daha buyuk kesiyordum simdi bu yontemle denerim.

7/10/2007 05:58:00 ÖS  
Blogger Bocuruk dedi ki...

Sevgili Şaziye,
Özellikle su konmadan sadece sebzelerin suyuyla piştiği için harika. Ellerine sağlık:) Üstüne taze nane de çok yakışıyor.
Sevgilerimle...

7/11/2007 09:44:00 ÖÖ  
Blogger gülizar dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK,ANNEMDE ÇOK YAPARDI YAZLARI.GERÇEKTEN HOŞ BİR TADI VAR BU YEMEĞİN.YİNE GÜZEL TARİFLERİN DEVAMINI BEKLİYORUZ.SEVGİLERİMLE...

7/11/2007 03:03:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

saziyehanimcigim...
az malzemelerle harikalar yaratiyorsunuz mutfakta.....iste mükemmel türk hanimi !!!!
harikasiniz
ellerinize saglik, sizden cok sey ögrendim, tesekkürler
sevgilerimle...

7/16/2007 01:40:00 ÖS  
Blogger Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Sessiz takipçilerinizdenim.Bu güzel tarif için teşekkür etmek istedim.Dün akşam denedik ve severek yedik.Bizlerle paylaştığınız için teşekkürler.
SedaK.
birhosseda.blogspot.com

7/17/2007 04:19:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Ayşem, evet, yaz sıcaklarında yağda kızartmadan yapılan tarifler çok iyi oluyor.

Mine'cim, küçük kesmek sadece pişmesini hızlandırır, sanırım lezzeti senin yaptığınla aynıdır.

Bocuruk, evet kendi suyuyla piştiği için çok lezzetli oluyor, taze naneyle deneyeceğim, teşekkürler.

Gülizar, annelerin yaptığı daha bir lezzetli olur değil mi?

Rahime'cim, estağfirullah, ben de çevremden ve arkadaşlarımdan öğrendiklerimi deneyip yazıyorum buraya. Faydalı olabiliyorsam ne mutlu bana:)

Sevgili Seda, beğendiğinize çok sevindim, afiyet olsun.

7/18/2007 10:38:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Sevgili Şaziye bu bizlerin de yaptığı bir yemekti fakat bu yaz hiç yapmamıştım hatırlatmış oldun , ellerine sağlık.Geçen gün okuyunca hemen yaptım.

Bu yemeğe kıyma da koyduğunda çok lezzetli oluyor ayrıca bu şekliyle güzel bir börek içi de oluyor.

Kolaylıklar.Ayşegül

7/21/2007 02:17:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Sevgili Şaziye Hanım,

Diğer patlıcan yemekleri de yayınlar mısınız?

Sizin tariflerinizi klasik ve öncelik verdiğim tariflerim olarak mutfağımda yerini alıyor.

Sevgilerim,

Çiğdem

7/27/2007 10:49:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Ayşegül. börek içi olarak denemek isterim, patlıcanın hamurişlerine yakıştığını düşünüyorum. Teşekkürler.

Sevgili Çiğdem, yaptıkça yayınlamaya çalışacağım. Yorumun için teşekkürler.

7/27/2007 06:21:00 ÖS  
Blogger buzlubadem dedi ki...

Bu yemeği çok seviyorum, hafif ve lezzetli. Az farkla yapıyorum. Alttan itibaren sırasıyla soğan, biber, aralara sarımsak, en üstte patlıcan ve onun da üstünde rondodan çekilmiş domatesi her tarafını örtecek şekilde koyup zeytinyağı, yarım limon suyu, küçük bir tatlı kaşığı şeker ve tuz ilavesiyle karnıyarık tenceresinde kısık ateşte kapağını açmadan 40 dak.da pişiriyorum. Ocağın ferine göre süre değişebiliyor, açıp çatalla kontrol etmek doğru olanı ilk deneyenler için.

7/28/2007 12:23:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Meliha'cım, paylaşımın için teşekkürler.

7/28/2007 08:43:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa