Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Salı, Şubat 06, 2007

KIYMALI KARNIBAHAR



Sıradan bir kış yemeği karnıbahar biliyorum, belki tarifini yazmak gereksiz ama mutfakta yeni tarifler deneyip, fotoğraflar çekip, geniş zamanlar geçirme fırsatım hala yok. Acele tarafından pasta-börek tarzı şeyler yapsamda fotoğraf çekmeye fırsatım olamadan hepsi yenmiş bitmiş oluyor.Geçen hafta 2 kez yaptığım, çok güzel bir poğaça tarifi var, hatta katmer poğaçayı aratmayacak kadar güzel olduğunu söyleyebilirim, ama her seferinde fotoğraflayamadan bitti. İnşallah ilk fırsatta yazmak istiyorum o poğaçayı. Ama bugünlük sadece kıymalı karnıbahar tarifi var.

Malzemeler

1 küçük karnıbahar
2 tane havuç
3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
100 gr kıyma
1 baş soğan
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 çay kaşığı biber salçası (tercihe göre acı olabilir)
1 yemek kaşığı limon suyu

Yapılışı

Karnıbaharı parçalara ayırıp, yıkayın. (ben vitamin kaybı olmasın diye yapmıyorum ve tavsiye de etmiyorum ama karnıbahar kokusundan çok rahatsız oluyorsanız, kaynayan limonlu suya karnıbahar parçalarını 1-2 dakika atıp-çıkarabilirsiniz)

Soğanı yemeklik doğrayıp sıvıyağda kavurun. Kıymayıda ekleyip kavurun. Salça ve yuvarlak doğranmış havuçları ilave edip kıyma ile birlikte 1-2 dakika soteleyin. Karnıbaharı, tuzu ve limon suyunu ilave edip, karıştırın. Tenceredeki malzemenin yarısına gelecek şekilde sıcak su ekleyin, kısık ateşte yumuşayana kadar pişirin. (karnıbahar çok çabuk eriyebilen bir sebze, pişme sırasında sık sık kontrol edin)

11 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK BİRÇOK KİŞİ KARNIBAHARSEVMEYEBİLİR HATTA KOKUSU NAHOŞ GELEBİLİR AMA BİZİM EVDE SEBZE ÇOK YAPILDIĞINDAN HERALDE BEN KÜÇÜKLÜĞÜMDEN BERİ KEREVİZ KARNIBAHAR VEPIRASAYI ÇOK SEVERİM HATTA GEÇEN YAPTIĞIN TARİFİ PIRASAYLA KEREVİZİ DENEDİM VE ÇOK BEĞENDİM
KOLAY GELSİN
SEVGİLERLE VE DUALARLA
SERAP

2/06/2007 04:34:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziye'cim yemeğin çok güzel görünüyor, bende çok severim karnabaharı,ellerine sağlık, sevgiyle kal..
Ebru
http://mutfaksepeti.blogcu.com/

2/06/2007 05:32:00 ÖS  
Blogger buzlubadem dedi ki...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

2/07/2007 09:42:00 ÖÖ  
Blogger buzlubadem dedi ki...

Elina sağlık Şaziye'cim, ben karnıbaharı çok severim, dediğin gibi limon ilavesiyle pişiririm. Bir de haşladığım karnıbaharları kıymanın kavrulduğu tencereye koymuyorum, karnıbaharı seninki gibi çok küçük olmayacak şekilde parçalayıp karnıyarık tenceresi gibi yayvan bir tencereye koyup kıymalı sosu üzerinde gezdirip kaynatıyorum biraz. Biraz su da ekleyip tabi.
Bir de katmer boğaçayla yarışabilecek tarifi çok merak ettim doğrusu. Çünkü internet sayesinde neredeyse bir yaptığım tarifi bir daha yapmaz oldum, çok fazla çeşit denemek mümkün ama katmer boğaça bunlardan biri değil; en sıklıkla yaptıklarımdan biri. Her yiyen de tarifini mutlaka istiyor.
(Az önce preview almadan yayınladığım için hatalı olmuş, edit yapamadığım için sildim, tekrar yayınlıyorum)

2/07/2007 09:45:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziye'cim ellerine sağlık sebze sevmeyen ben bile karnabahar ve kapuskaya bayılırım birde poğça tarifini sabırsızlıkla bekl
iyorum 15 şubatta günüm var inş yetişir de yapabilirim herşey gönlünce olsun sevgiler

2/07/2007 01:45:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Serap'cım, pırasalı kerevizi beğendiğine sevindim. Çocukların iyidir inşallah, kolaylıklar dilerim, sevgiler...

Ebru'cum, çok faydalı bu kış sebzeleri, genelde pek sevilmezler ama bende severek yiyebilen şanslılardanım:)

Meliha'cım, senin dediğin şekilde de güzel olur, hatta üzerine biraz kaşar ilave edip fırına bile verilebilir.

Emine'cim, poğaçayı az önce yaptım ve yapım aşamalarını fotoğrafladım, yarın yazacağım inşallah.

2/08/2007 03:18:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

yemeğiniz harika görünüyor ellerinize sağlık teşekkürler

11/06/2007 11:49:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

güzel bi tarife benziyor ama çok limonlu deyilmi

1/28/2012 07:21:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

benim çocuklarım karnıbaharın sadece kızartmasını yer.şimdi sizin tarifinizle deniyeceğim sonucu size yazarım

2/14/2012 07:52:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Firina nasil verilir

11/03/2012 12:27:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

teşekkürler süper tarif..

11/04/2012 02:21:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa