Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Cuma, Şubat 09, 2007

MAYALI POĞAÇA


Mayalı hamurlarla uğraşmayı çok seviyorum. Geçen hafta çocuklara kahvaltı için birşeyler hazırlarken, süt-maya-un ile hazırladığım normal mayalı poğaça hamurunu, Sevgili Derya'nın midye çöreğinin yapım tekniği ile birleştirip bu poğaçaları yaptım. Çıtır çıtır ve süngerimsi, harika birşey oldu. Daha sonra 2-3 kez daha yaptım, her seferinde, pişer pişmez kapışılan, çok güzel poğaçalar çıktı ortaya.

Malzemeler

1,5 su bardağı ılık süt+su karışımı
2 tatlı kaşığı instant maya veya 15 gr yaşmaya
2 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 yumurta(akı hamurun içine, sarısı üzerine)
Aldığı kadar un (yaklaşık yarım kg)
100 gr erimiş tereyağ veya margarin

içi; isteğe göre peynir, zeytin, patates vs...

Yapılışı

Hamur malzemelerini bir kaba alıp, un ekleyerek, ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun. Kabarmasını beklemeden masanın üzerine alıp, 4 parçaya bölün. İlk parçayı -un serperek- 30-40 cm çapında açın. Kenara alıp, üzerine erimiş yağdan sürün. İkinci parçayı da açıp, yağlanmış olan parçanın üzerine koyun ve ona da yağ sürün. Hamurun yağı biraz çekmesi için 10 dakika bekleyin.(beklemeden rulo yapılırsa yağlar dışarı sızar) Ve hamurları ucundan başlayarak rulo şeklinde sarın. Buzdolabına koyun. Diğer 2 beze için aynı işlemi uygulayın.

Buzdolabında bekleyen ilk koyduğunuz hamurları 10-15 dakika sonra çıkarıp 3-4 cm eninde dilimleyin. Her parçayı elinize alıp iki ucunu büzerek tekrar beze haline getirin. Oluşan minik bezeleri elinizle genişletip, içine peynir koyup poğaça şeklinde kapatın. (kullandığım peynir biraz yağlı olduğu için hamurun kapanma yerini pide gibi üst kısma getirdim ki, pişerken peynirler eriyip tepsiye akmasın) Yağlanmış tepsiye dizip, yarım saat ılık bir yerde mayalandırın. (mayalandırma işlemini fırını hafif ılıtıp tepsiyi fırına koyarak yapıyorum) Üzerine yumurta sarısı sürüp ve susam serpin ve 180 derece fırında pişirin.




40 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba Şaziye,

Süpersin gerçekten, çok güzel gözüküyorlar, ellerine sağlık. Allah nazarlardan saklasın. Hafta sonu öncesinde tarifi yayınladığın için çok teşekkür ederim.
İşlerinde kolaylıklar,
Sevgiler

Defne.

2/09/2007 11:05:00 ÖÖ  
Blogger ebrulitatlar dedi ki...

Şaziye'cim çok güzel görünüyor poğaçalar ellerine sağlık, bu tariften yaklaşık kaç tane çıkıyor acaba, sevgiler...

Ebru
http://www.ebrulitatlar.blogspot.com/

2/09/2007 11:29:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Defne'cim, haftasonu fırsat bulursan dene mutlaka, pazar kahvaltısı için çok uygun.

Ebru'cum, 20 tane çıktı.

2/09/2007 11:47:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Saziye hanim
sizin tariflerinize bayiliyorum.ellerinize saglik.harika görünüyor.ben adini minik tombis pide koydum ( kizmazsiniz dimi :)))
iyi haftasonu diliyorum.
sevgiler....

2/09/2007 12:18:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

yine güzel bir tarifle karşılaştım.ellerinize sağlık mutlaka deneyeceğim.hoşçakalın

2/09/2007 03:17:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

sıvı yağ yok mu tarifte

sevilay

2/09/2007 06:35:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

pohaçalar oldukça davetkar ben ameliyat olduğumdan beri annemle kardeşimin yanımda olmasından dolayı mutfakla olan bağlarımı geçiçi olarak koparmıştım şimdilerde daha iyi olduğum için bu tarifi deneyeceğim bayağıdır çorba içmekten sıkılmıştım hala daha katı şeyler biraz boğazıma takılıyor zamanla geçer dedi doktorum ellerine sağlık
sevgiler ve dualarla
serap

2/09/2007 08:34:00 ÖS  
Blogger butterfly dedi ki...

Şaziye bu poğaçalar çok güzel görünüyor, çok iştah açıcı. Ben mayalı hamurlarla uğraşmayı çok seviyorum. En kısa zamanda bu güzel poğaçaları deneyeceğim. Yağlı peynir olduğunda kat yerini üste getirmek çok iyi fikirmiş, bunu öğrendiğim iyi oldu.
Ellerine sağlık, paylaşımın için çok teşekkürler..
Sevgilerimle..
aslı

2/10/2007 01:41:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

çok lezzetli görünüyor mayalı hamurla uğraşmak çok zevkli ellerinize sağlık

2/10/2007 04:44:00 ÖS  
Blogger BETUL dedi ki...

Merhaba Saziye, gercekten cok bir pogaca oldu. Bendeki tarif Derya'ninkiyle ayniydi, ama bu tarifle daha iyi sonuc aldim. Puf puf, kabarma desen bile kabariyorlar. Tesekkurler paylasimin icin..

2/10/2007 05:39:00 ÖS  
Blogger Hatice Betul dedi ki...

pogacalar enfes gozukuyor,en kisa zamanda deneyecegim,ellerinize saglik,goruntulerinden bile ne kadar lezzetli olduklari belli

2/11/2007 05:48:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik.Yurt disinda yasayan biri olarak sitenizden cok faydalaniyorum.Guzel tariflerinizde bulusmak uzere. Muhabbetle :)

2/11/2007 07:07:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba saziye harika gorunuyorlar muhakkak deneyecegim.sonucu yazarim,senin tariflerineve duzenine bayiliyorum. hamurun altindaki mutfak tezgahimi yoksa hamur tahtanmi inan o bile piril piril.ellerine saglik canim.

2/11/2007 12:25:00 ÖS  
Blogger Tuba dedi ki...

Merhaba Saziye, pogacalar nefis gorunuyor, ellerine saglik, sevgilerle,

2/12/2007 07:41:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba saziye hanim! pogacalar cidden harika görünüyor! cumartesi günü misafirim var. onlara yapmayi düsünüyorum. gecen hafta annemin dogumgünü vardi. ona cikolatali yogurt-keki yaptim sizin sayfanizdan. ama benim, esim ve erkekkardesimin disinda kimse begenmedi. tabii acik acik demediler. ama dilimden bir kac kez aldiktan sonra, baskasina "sattilar" ve suratlarindan begenmedikleride anlasiliyordu. hatta arkadasin kizi: "iiiiiihh. bu ne? hic güzel degil!" dedi. kimsede eline saglik bile demedi. bir kac aydir kimin evine gittiysem, birseyler yapip götürüyordum. ama bu olandan sonra buna ara vermeyi düsünüyorum. cidden cok üzüldüm...

2/12/2007 09:21:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Rahime, senin koyduğun isim poğaçaların şeklini daha iyi ifade etmiş, hem de çok sevimli. Teşekkürler, selamlar...

Nihal P. deneyince umarım iyi sonuç alırsın. Kolay gelsin, sevgiler.

Sevilay, hamurun içinde hiç yağ yok, sadece aralarına tereyağ veya margarin sürülüyor.

Serap'cım, geçmiş olsun, annenlere selamlar.

Aslı'cım, poğaçaları bu şekilde kapatmak sadece peynirin dökülmesini engellemekle kalmıyor, şekil olarakta hoş oluyor. Özellikle sucuklu,peynirli, domatesli ve biberli iç malzemesi kullanınca poğaçaların üzerinde rengarenk bir görüntü oluşuyor.

Seda'cım, teşekkürler.

Betül'cüm, beğendiğine sevindim, afiyet olsun.

Hatice'cim, teşekkürler, inşallah deneyince beğenirsin.

Anonymous, (isimsiz yorumlara hitabetmek zor oluyor:) faydalı olabildiğime çok sevindim, teşekkürler yorumunuz için.

Nesrin'cim, inşallah beğenirsin, sonucu bekliyorum. (hamurun altındaki mutfak masası)

Sevgili Tuba, teşekkürler.

Sevgili Sevim, yoğurt kekin beğenilmemesine çok üzüldüm, zaten bu tarz yoğurtlu pastalar ve cheesecake ler biraz değişik lezzetler, herkesin damak tadına hitabeden şeyler değil. Özellikle çocuklar pek hoşlanmayabiliyor. En azından senin yiyebilmiş olman benim için de bir teselli oldu. Umarım ziyan olmamıştır. Sevgi ve selamlar...

2/12/2007 10:21:00 ÖÖ  
Blogger buzlubadem dedi ki...

Merhaba Şaziye'cim, şekline bayıldım, hem hoş hem de fonksiyonel. Muhakkak peynirler az da olsa akıp tepsiyi berbat ediyordu. Bol fotoğraflı anlatımlarına da bayılıyorum. "Şunu nasıl yaptın?" demeye gerek kalmıyor. Eline sağlık.

2/12/2007 11:21:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba Şaziye Hanım,
Sayfanızı sürekli ziyaret eden,sessiz takipçilerinizden birisiyim.
Yemek bloglarına ve ev hanımlarına kazandırdığınız katmer poğaça unutulmaz güzellikte.
Bu tarifinizinde çok güzel olduğunu ve denemek için fırsat kolladığımı belirtmek isterim.
Ellerinize ve emeğinize sağlık.

2/12/2007 12:09:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziye'cim poğçaları yaptım günden önce denemek için çocuklara yetmedi 4 erkek çocuk iki biz bir tepsi az geldi ama tadı çok güzeldi tarifin için çok teşekkürler. biz çok beğendik ellerine sağlık.

2/12/2007 01:13:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba saziye hanim!Mayali pogacalari biraz önce denedim,cok lezzetli ve hafif oldular.Cok tesekkür ederim.
Sevgiler ve saygilar.Sitare

2/13/2007 05:40:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziye hanım
Bloğunuzun ve sizin hayranınız olarak her gün takipteyim sizi.Mutfak bilgilerinizle bana çok yardımcı oldunuz.Poğaçaları görünce çok sevindim en kısa sürede deneyeceğim.Ellerinize sağlık yeni tariflerde görüşmek üzere...

2/13/2007 06:06:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Meliha'cım, teşekkürler:)

Sevgili Muhterem, güzel yorumun için teşekkür ederim.

Emine'cim, beğenmenize sevindim, ellerine sağlık, çocuklara da afiyet olsun.

Sevgili Sitare, bende yorumunuz için teşekkür ederim, afiyet olsun.

Mavi44, burada yazılanların birilerinin işine yaradığını duymak benim için mutluluk verici.

2/14/2007 01:22:00 ÖÖ  
Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Saziye, katmer pogca tarifinde oldugu gibi bu tarfinide denedigimde harika sonuc aldim hamdolsun, paylasimin icin tesekkurler, mayali tariflerin devami dilgiyle:)

2/14/2007 09:29:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Poğacalar çok güzel görünüyor,yanında da çay daha ne olsun ellerinize sağlık.
www.denizesintisi.com

2/17/2007 10:38:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Arzu'cum, çok sevindim beğendiğine, sevgiler. (Aslıhan'cık nasıl, O'da beğendi mi poğaçaları?)

Ebru'cum, teşekkürler:) çayla çok iyi gidiyor gerçekten.

2/19/2007 10:38:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

selamun aleyküm Şaziye hanim bende sitenizi takip edenlerdenim.tarifleriniz harika bende bügün poğaçalari denedim harika oldular.benim sorum size benimkiler çok açildilar sizinkiler öyle degil o kunuda ne yapmam lazim acaba.sevgilerle

2/20/2007 06:08:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Gülhan'cım, aleyküm selam. Fazla açılmaması için biraz daha sıkı kapatmak yeterli olur sanırım. Sevgiler.

2/22/2007 05:19:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziye hn. merhaba,
benim sormak istediğim bu poğaçanın hamurunu akşamdan rulo halinde hazırladıktan sonra buzdolabında saklasak ve sabah pişirsek olur mu? yoksa kabarmaz mı. 2 yaşında bir oğlum olduğu içinsabah kahvaltılarını erken yaptığımız için sabah mayalı hamurları hazırlayıp kabarmasını bekleyemiyorum.

2/23/2007 10:53:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Funda, ben o denemedim ama daha önce katmer poğaçayı geceden dolapta bekletip sabah pişirenler iyi sonuç aldıklarını yazmışlardı yorumlara. Bu da ona benzeyen bir hamur, sanırım problem olmaz. Denersen olumlu veya olumsuz sonucu yazarmısın?

2/23/2007 07:04:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba saziye hanim,

dün denedim harika oldu. güzel tariflerinizi bizimle paylastiginiz icin tesekkürler. sevgiler fatma.

www.blogcu.com/kayserimutfagi

3/03/2007 01:08:00 ÖS  
Blogger Unknown dedi ki...

şaziye hanım tariflerinizi çok beğeniyorum.birçoğunu denedim hepsinde sonuç harika oldu bizimle mutfağınızı ve bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.elinize sağlık

3/06/2007 06:15:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

ben İzmirden nuray iyi akşamlar Şaziye hanım.Ben sitenizin sessiz takipçilerindenim.Hemen hemen her gün sitenize bakıyorum.Ve tariflerinizi çok beğeniyorum.Hepsi yapılabilecek mamalar ellerinize sağlık.Bende bu gün mayalı puaçanızı denedim.Sonuç muhteşem oldu .Gerçekten çok güzel oldular.Hepsi kapış kapış gitti.Böyle güzel tarifleri bizimle paylaştığınız içinde teşekkür ederim.İzmirden kucak dolusu sevgiler.Görüşmek dilieğiyle.

4/12/2007 09:44:00 ÖS  
Blogger LaMa dedi ki...

sAZIYE,
AZ ONCE YABANCI ARKADASLARIMLA BU POGACANI DENEDIK...cOK KEYIFLI VE LEZIZ ANLAR YASAMAMIZA VESILE OLDUN COK TESEKKURLER:)
LAMA MUTFAK'TA PAYLASIRIM ILERIDEKI GUNLERDE,
SEVGILER

5/06/2007 06:08:00 ÖÖ  
Blogger Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık.. çok nefis görünüyorlar.. denemeliyim...

sebahat

http://annemdenornekler.blogcu.com/

5/07/2007 12:21:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Arkadaşlar deneyip beğenmenize çok sevindim, afiyet olsun, benim de çok sevdiğim tarifler arasına girdi bu poğaça, sık sık yapıyorum.

5/09/2007 06:39:00 ÖS  
Blogger dt_nida dedi ki...

anneme güzel bi poğaça yapmak için tarif ararken pamuk poğaçanın resmini gördüm ve yaptım bi poğaçadan beklenemiyecek derecede lezzetli oldu herkes afiyetle yedi mutfaktaki ilk denememde bu tarif sayesinde başarılı oldum herkese tavsiye ederim bu poğaçayı denedikten sonra vaz geçmiyeceğinize eminim...

7/05/2007 07:12:00 ÖS  
Blogger dt_nida dedi ki...

mutfağa yeni giren benim gibiler için bile son derece kolay yapılabilen bir poğaca.bir poğaçadan beklenen tattan çok daha fazlasını veriyor .mutlaka denenmesi gereken bi tarif ,annem ve kardeşlerim çok beğendiler tarif için tesekkürler...bu arada ismini gerçekten hakediyor

7/05/2007 07:18:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Nida, beğendiğine sevindim, afiyet olsun.

7/09/2007 04:49:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba şaziye hanım biraz beceriksiz bir ev hanımıyım:( tarifleriniz çok güzel denemedim ama allah sizden razı olsun.daha nice nefis yemek tarifleri vermeniz dilegiyle sevgiler (filiz)

7/29/2007 01:36:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

mrb pogacanızı su an yaptım dolaaba koydum ıns guzel olur merak edıorum.ben gonul

7/26/2012 05:21:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa