Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Çarşamba, Mayıs 09, 2007

PORTAKALLI BROWNİ


Uzun bir aradan sonra merhaba. İzmit'te havalar iyice ısındı artık. Çocuklar az önce okuldan geldi. Bu akşam Aslı'nın dersane günü, Zeynep'in de buz pateni kursu vardı ama bu güzel havada arkadaşlarını çağırıp oyun oynamak daha cazip geldiği için gitmekten vazgeçtiler. Bende bu akşamlık hem onlara hem kendime izin verdim ve onları kursa götürmek yerine bilgisayarın başına geçtim. Geçen ay yapmıştım bu browniyi, ama yazmaya fırsat bulamamıştım bir türlü. Hem gelen misafirler hem de çocuklar çok beğenince daha sonra birkaç kez daha yaptım. Çikolata ve portakalın lezzet uyumu çok hoş oldu, yapımıda herhangi bir kek kadar basit.

Malzemeler

3 yumurta (oda sıcaklığında)
1 kare bitter çikolata(80 gr)
1 su bardağı tozşeker
2 yemek kaşığı kakao
1 su bardağı elenmiş un
yarım paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
1 kahve fincanı portakal suyu
1 kahve fincanı ayçiçek yağı

Yapılışı

Bitter çikolatayı benmari usulü eritin. Un, kakao ve kabartma tozunu birlikte eleyin. Yumurtaları şekerle birlikte krema kıvamına gelinceye kadar çırpın. (7-8 dakika) Portakal suyu,ayçiçek yağı, unlu karışım ve portakal kabuğu rendesini ekleyip en düşük ayarda karıştırın. Eritilmiş bitter çikolatayı da ekleyip yine en düşük ayarda karıştırın. 26-28 cm çapında yağlanmış teflon tepsiye dökün. 175 derece fırında pişirin. (pişme süresi benim fırınımda 25 dakika kadar sürdü) Fırından çıktıktan 5-10 dakika sonra, kenarlarını yuvarlak uçlu bir bıçakla gevşetip, ters çevirerek servis tabağına çıkarın.

29 Yorum:

Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba browni hiç yapmadım ama bu tarif çok hoşuma gitti ellerinize sağlık en kısa sürede deneyeceğim...

5/10/2007 09:52:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba, bitter çikolatayı hangi aşamada nasıl kullanıyorsunuz? belirtmemişsiniz de, rica etsem yazabilir misiniz.

5/10/2007 10:06:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba,
sitenizden daha önce katmer poğaça tarifi almış ve yapmıştım. Herkes tende çok olumlu yorumlar aldım.
Browni nizde yapımı çok kolay ve de lezzetli görünüyor.
Defterime ekliyorum hemen
Sevgiler

5/10/2007 11:22:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şükür kavuşturana Şaziye Hanım, özlettiniz kendinizi. Browni de çok güzel gözüküyor, elinize sağlık. Mutlaka deneyeceğim.

Sevgiler,
Defne

5/10/2007 11:36:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Daha önce hiç browni yapmadım.sizin tarifiniz çok kolay geldi mutlaka yapacağım.sitenizi güncelleştirdiğiniz için teşekkürler.sevgiler

5/10/2007 01:34:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziye'cim özlettin kendini, yeni tarif varmı diye bakayım dedim ve bu güzel browniyi gördüm. Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor, sevgiler..

5/10/2007 05:49:00 ÖS  
Blogger merakli dedi ki...

Browni çok güzel görünüyor ama daha çok blogun güncellenmesine sevindim.Uzun zaman dır uğrayıp yeni birşeyler göremeyince üzülüyordum. :)

5/11/2007 03:48:00 ÖS  
Blogger Unknown dedi ki...

merhaba, browni çok güzel olmuş. sade ama gösterişli, ellerinize sağlık ;-)

5/12/2007 09:13:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Sevgili Saziye Hn. ellerinize saglik cok güzel ve pürüssüz bir görünümü var eminim tadida mükemmeldir..sevgiler
özlem
www.blogcu.com/oezlem

5/12/2007 08:33:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

brownie harika görünüyor ellerinize sağlık...
sevgilerle...
www.denizesintisi.com

5/12/2007 11:57:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Arkadaşlar güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim, inşallah bundan sonra arayı bu kadar uzatmadan yazmaya çalışacağım.

Anonim, bitter çikolatanın hangi aşamada ekleneceğini yazmayı unutmuşum, uyarınız için teşekkürler, şimdi düzelttim.

5/13/2007 09:30:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziye'cim anneler günün kutlu olsun canım, sevgiler..

5/13/2007 05:38:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili şaziye tarifini görmek çok güzeldi ellerine sağlık
senin ve tüm annelerin anneler günü kutlu olsun herkes sevdikleriyle hayırlı bir ömür nasip etsin rabbim
kolay gelsin
sevgilerimle
serap

5/13/2007 09:43:00 ÖS  
Blogger Özlem dedi ki...

Sevgili Şaziye,

Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor. Browni de bizim favorilerimiz arasındadır. Bu tarifi de denemek isterim.

Sevgiler,
Özlem

5/13/2007 10:12:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

s.a tariflerin ve yazıların çok hoş.Rabbim çocuklrını alim eylesin,hayırlı ömür versin.Allahcc yardımcın olsun.bundan sonra bol bol görüşürüz inş.Bu arada katmer poğaçayı görünce ve okuyunca bana hemen yapmak vacip oldu:)bu kekide deniyecegim inş.VESSELAM.
http://www.hayatadair.biz/

5/14/2007 12:07:00 ÖS  
Blogger Serpil dedi ki...

merhaba ben serpil daha öncede yorum yazmıştım hatırlarmısınız bilmiyorum. Bende İzmitliyim.Salı ve perşembe akşamları bizde buzdayız oğluşum için. sizde bana uğrarsanız sevinirim. Browni harika görünüyor.Ellerinize sağlık şaziye hanım...

5/14/2007 02:10:00 ÖS  
Blogger Nalan Kaplan dedi ki...

Şaziye yapımı kolay bir browni tarifi vermişsin eline sağlık...

5/14/2007 08:28:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziyeciğim merhaba canım,

tarifini denedim....ben üzerine krema da yaptım....bir yiyen bir daha istedi....gerçekten çok lezzetli bir tarif....paylaştığın için çok teşekkür ederim canım...
sevgiler
ilkay

5/21/2007 11:01:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

bloğunuzu ve tariflerinizi çok beğendim. bana da beklerim...

5/27/2007 12:12:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziyeciğim merhaba tekrar,

tekrar yaptım bu tarifini...bu kez üzerine pudra şekeri ile servis yaptım...inan herkes yine bayılarak yedi...bu kez aynı kişiler değildi yiyenler...
iyi ki varsın...
Allah'a emanet ol sen ve sevdiklerin...
tekrar teşekkür ederim...
sevgilerimle,
ilkay94@gmail.com

5/28/2007 09:52:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba , şuan tarifi aldık kızlarla mutfağa gidiyoruz(harika bir tarif ellerine sağlık sevgiler

5/28/2007 07:14:00 ÖS  
Blogger buzlubadem dedi ki...

Şaziye'cim, bugün seni andım, 'Şaziye' isminde bir arkadaşım var da, onunlaydık. Özlemişim seni, bu siteler, görüntülü olsaydı, buradan görüşebilseydik de ne güzel olurdu.
Browninin de çok iştah kabartıcı göründüğünü yazmadan geçmeyeyim ;)

5/30/2007 06:42:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

uzun bir aradan sonra tekrar görüşmek çok güzel =) hoşgeldiniz!! browni de hoşgelmiş =) çok güel görünüyor.. ellerinize saglik =)
sevgilerle..

6/05/2007 05:04:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

TEKRAR MERHABA ŞAZİYECİĞİM,

5.kez yapışım....ve de tarif almayan yok...2.dilimi istemeyen yok...
tekrar teşekkür edeyim dedim...::))

sevgilerimle,

not:yeni tariflerini dört gözle bekliyorum.....yapıp da nefis olmayan tarifin yok şaziyeciğim...

6/06/2007 05:30:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Selvanın kuruluş tarihinden bu yana en açıklayıcı bilgiler yollayan talihli üyemiz selva hediye paketi kazanacaktır. Yapılan çekilişle kazanan talihli 15.06.2007 tarihinde açıklanacaktır.



Yarışmaya herkes katılabilir. Tek yapmanız gereken selvayarisma@gmail.com adresine selvanın kuruluşundan bu yanaki tarihçesini kapsayan yazı yollamak!



Selva ye, sende kazan!

6/12/2007 09:40:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Selam,
Bende hiç browniyapmadığımı düşündüm birden.Tarifi okuyunca çok lezzetli ve kolay bir tarif olduğunu gördüm.Ellerinize sağlık.En kısa zamanda deneyeceğim.

Sevgiler

6/19/2007 03:02:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

saziye hanim, siz hic mutfaga girip birsey pisirmiyormusunuz? Lütfen sayfani yanile artik...

selamlar layla

6/24/2007 08:05:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Yorumlara zamanında cevap yazamadığım için gerçekten üzgünüm, hepinize güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

6/27/2007 02:25:00 ÖS  
Blogger Unknown dedi ki...

Ben de denedim, oğlum ilk kez kek yedi.Bir daha sütlü cikolata ile denemek isterim.

7/03/2013 07:53:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa