Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Pazartesi, Şubat 19, 2007

YE#19-KEK

Portakal Muhallebili ve Fındıklı Kek


Bu ayki yemek etkinliğinin konusu kek ve evsahibi etkinliğin adına yakışan bir site, KEKEVİ.

Çocuklu hanımlar, özellikle çocukları sabahları iştahsız olup, kahvaltıda onlara ne yedireceklerini şaşıranlar, kekin ne kadar harika birşey olduğunu çok iyi bilirler. ''Hiç birşey yemek istemiyorum beeen'' diyerek kahvaltı sofrasındaki yumurtaya, peynire isteksizce bakan çocuğa bir dilim kek ve bir bardak süt içirebilirseniz kendinizi şanslı sayıp, gönül rahatlığıyla okula yolcu edersiniz.

Bu etkinlik için değişik bir kek yapma umuduyla, genellikle keklerin üzerine döktüğüm muhallebiyi bu kez içine koyup öyle pişirdim. İçindeki portakal muhallebisi ile hem kekin portakal aroması arttı, hem de oluşan yumuşak doku sayesinde jöleli hazır topkeklere benzedi.

Malzemeler
(24-26 cm lik kelepçeli kalıp için)

3 yumurta
1 su bardağı tozşeker
1 çay bardağı portakal suyu
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
1-2 çay kaşığı portakal kabuğu rendesi

Muhallebisi için;
1 su bardağı portakal suyu
3 yemek kaşığı tozşeker
1,5 yemek kaşığı nişasta

Üzerine; 1 çay bardağı iri çekilmiş fındık

Yapılışı

Önce muhallebiyi hazırlayıp ılınmaya bırakın. 1 su bardağı portakal suyuna, nişasta ve şekeri ilave edip, karıştırarak pişirin. Kabuk bağlamaması için arada bir karıştırarak ılıtın.

Yumurtaları şeker ile birlikte mikserle, yüksek devirde 3-4 dakika çırpın. Diğer malzemeleri ekleyip, düşük devirde topak kalmayıncaya kadar karıştırın. Kenarları yağlanmış, altına pişirme kağıdı serilmiş kalıba dökün. Ilınmış olan muhallebiyi de kaşık yardımıyla kekin üzerine bu şekilde dökün. Üzerine fındık serpin ve 170 derece fırında pişirin.

Not: Muhallebinin kıvamının oturması ve kek ile iyice bütünleşmesi için keki dilimlemeden önce mutlaka 2-3 saat dinlendirin.



*** Tefekkür Yazıları güncellenmiştir.

28 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık harika olmuş portakallı kokusu buraya kadar geldi

2/19/2007 01:16:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziyecim tarif nerede???

hemen yapmak istiyorum....
inşallah en kısa zamanda gönderirsin tarifi..

ellerine sağlık....

2/19/2007 05:54:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

saziye harika gorunuyor tarif gelsin hemen deneyecegim .bugun ayvali kurabiyeni denedik arkadasla sonuc harika idi ellerine saglik canim

2/19/2007 09:32:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziye'cim kekin çok güzel görünüyor, tarifini bekliyorum sevgiler..

2/19/2007 09:43:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim:) Bugün elektrikler bir gelip, bir gitti, bilgisayarda çalışmak pek mümkün olmadı maalesef. O yüzden sabah fotoğrafları gönderdim öylece kaldı, tarifi ancak şimdi ekleyebiliyorum.

2/19/2007 10:43:00 ÖS  
Blogger buzlubadem dedi ki...

Şaziye'cim, harika kabarmış, her tarafı eşit yükseklikte, eline sağlık.

2/20/2007 09:13:00 ÖÖ  
Blogger SEDA dedi ki...

Nefis bir tarif bu! En kısa zamanda deneyeceğim. Ellerine sağlık.

Seda
tarifname.blogspot.com

2/20/2007 08:50:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziye'cim kek çok güzel görünüyor en kısa zamanda denicem zaten senden aldığım tüm tarifler herkes tarafından çok beğenildi ellerine sağlık kolaylıklar sevgiler

2/21/2007 12:20:00 ÖS  
Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Merhaba canım bu kek harika olmuş ellerine sağlık.
Hoşçakal.

2/21/2007 01:16:00 ÖS  
Blogger butterfly dedi ki...

Şaziyecim portakallı muhallebiyi kekin içine katmak süper bir fikir olmuş. Özellikle jöle türü tatlıları çok seven annem için deneyeceğim tarifini.
Ellerine sağlık:).
Sevgiler
aslı

2/22/2007 12:42:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

kekinizi yaptim gercekten cok guzel bir tarif paylastiginiz icin tesekkurler selamlar

2/22/2007 09:23:00 ÖÖ  
Blogger sevdamavisi dedi ki...

Sevgili Şaziye,
görüntüye bakınca yorum yazmadan geçemedim. çok güzel olmuş kekin ellerine sağlık

2/22/2007 12:13:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Meliha, Seda, Emine, Perihan, Aslı, Sevda Mavisi, güzel yorumlarınız için teşekkür ederim:)

Sevgili Nuran, deneyip, beğendiğine sevindim, afiyet olsun.

2/22/2007 05:16:00 ÖS  
Blogger hatice dedi ki...

Sevgili Şaziye,
denemek istediğim portakal sosulu çok güzel bir kek, ellerinize sağlık...sevgiler...

2/22/2007 07:40:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba,
ne hoş bir kek olmuş bu byle... Portakalın bol bulunduğu bir yerdeyim... Her türlü tarifi deniyorum. Portakallı bu tarifi hiç kaçırmam :))

sımsıcak sevgiler

2/22/2007 07:46:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziyeciğim merhaba,

kekini dün deneme fırsatım oldu...4 küçük köy yumurtası-tamekin pineapple-portakal suyu ve vanilya ilavesi ile denedim...
gerçekten muhteşem bir kek oldu...
iş yerinde ve evde yiyen arkadaşlarım çok beğendiler..
tarifi paylaştığın için çok çok teşekkür ederim...
sevgilerimle,

2/23/2007 10:10:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Hatice'cim, denersen inşallah beğenirsin, sevgiler.

Zerrin'cim, profilinde Kıbrıs'ta yaşadığını okudum, oradaki portakallarla çok daha lezzetli olacağından eminim. Kolay gelsin.

İlkay'cım, afiyet olsun, sonucu paylaştığın için teşekkür ederim. Hazır portakal suyu ile güzel olmasına sevindim, demek ki yazın portakal yokkende yapabileceğiz bu keki.

2/23/2007 06:58:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziye hanım kekinizi çok beğendim.yaratıcı bir fikir ellerinize sağlık.

2/27/2007 11:32:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

harika bir kek, hemen denemek istiyorum,portakalli tariflere bayilirim zaten Tuba

3/03/2007 02:16:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

harika görünüyor. yarın muhakkak denemem lazım..
bir şey anlamadım resim de görüldüğü gibi kekin üzerine dökülmüş olan muhallebinin üzerin deki nedir?????

3/06/2007 11:27:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba,
siteniz,yemek tarifleriniz cok guzel, sizi tebrik ederim.ben uzun zamandir sitenizi takip ediyorum,
acizene bir tavsiyem olacakti; daha once denedigim mantarli bonfile tarifini aramak icin girdigimde tarifi bulamadim ancak aylara girip oyle baktigimda bulabildim o da ben burada oldugunu bildigim icin cok guzel ve bol tarifleriniz var,sitenize bir arama bolumu ilave etseniz veya yemek tarilerinin adlarini arsivlerde ayri ayri belirtesiniz guzel tariflerinizden daha cok yararlanabiliriz.

3/08/2007 05:26:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Anonim1- muhallebinin üzerine fındık kırıkları serpiliyor.

Anonim2- Aslında aranılan tariflerin kolayca bulunması için konulara göre arşiv bölümü var ama ben son zamanlarda siteye çok fazla zaman ayıramadığım için güncelleyemedim. İlginiz ve öneriniz için teşekkürler, ilk fırsatta arama kutucuğu eklemeye çalışacağım.

3/14/2007 06:47:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

NİŞASTA BUĞDAYMI MISIRMI OLACAK AYLA

3/14/2007 11:35:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

nefis bir kek olduğu belli, mutlaka denemem lazım. kalıba dökülmüş muhallebinin üzerinde halka şeklinde olan portakal reçeli mi????

3/15/2007 10:50:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Anonim1- Farketmez, buğday nişastasıda olabilir, mısırda.

Anonim2- Kalıba dökülen kekin üzerinde halka şeklinde portakallı muhallebi var.

3/17/2007 01:51:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

cok degisik bir tarif eline saglik

4/21/2007 09:57:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

rica edersem biraz daha çok tarif verin:)

9/12/2007 01:45:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

ılk fırsatta deneyecegım
ıspanaklı boregınızı denedım harıka

7/09/2014 02:32:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa