Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Cumartesi, Mart 10, 2007

PUDİNGLİ BAKLAVA (nam-ı diğer laz böreği)


Önceki hafta katıldığım bir arkadaş toplantısında ikram edilen ve çoğunluk tarafından son zamanlarda yediğimiz en güzel tatlı olduğuna karar verilmiş olan bu tatlı bizim evde son bir haftada iki kez yapıldı ve misafirler tarafından çok beğenildi:) Ve bugün, akşama davetli olduğumuz yere götürmek için üçüncü defa yaptım. Öğrencilik yıllarımda küçük bir pastaneden aldığım aldığım milföy pastalarına benziyor tadı, ama bu daha çıtır çıtır ve daha lezzetli. Bize ikram eden arkadaşımız orjinal adının laz böreği olduğunu söyledi ama ''börek'' adı biraz tuzlu bir çağrışım yaptığı için pudingli baklava ismi daha münasip geldi:)

Malzemeler (35-40 cm'lik yuvarlak tepsi için)

hamuru için;
1 yumurta
1 su bardağı yoğurt
yarım su bardağı sıvıyağ
çay kaşığının ucuyla tuz
aldığı kadar un
1 çay kaşığı kabartma tozu (tarifte yoktu, ilk yaptığımda eklememiştim, ama kabartma tozu kattığımda daha iyi sonuç aldım)

arasına serpmek için; nişasta

muhallebisi için;
3 su bardağı süt
4 yemek kaşığı un
7 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya

üzerine;
yarım çay bardağı ayçiçekyağı
50-60 gr tereyağ

ve pudra şekeri

Yapılışı

Önce muhallebiyi hazırlayın. Süt, un ve şekeri karıştırarak pişirin. Vanilyayı ekleyip, arada bir çırpma teliyle karıştırarak soğumaya bırakın.

Hamur malzemelerini yoğurma kabına alıp orta sertlikte bir hamur yoğurun. Daha sonra masanın üzerine alarak, azar azar un serpip, hamur iyice özleşene kadar yoğurma işlemine devam edin. Pürüzsüz bir kıvama gelen hamuru önce iki parçaya ayırın. Daha sonra her parçayı 15-20 küçük parçaya bölüp, küçük bezeler haline getirin. Aynen baklava yapar gibi bu parçaları birer birer, küçük bir tabak ebadında açıp, aralarına nişasta serperek üstüste koyun. Sonra hepsini birden dikkatlice, tepsi boyutundan biraz daha büyük boyutta açın ve tepsiye yayın. Soğumuş olan muhallebiyi üzerine döküp, kaşıkla her tarafına eşit olarak yayın. (tepsiye koyduğunuz zaman hamurun kenarları tepsinin biraz yukarısına doğru çıkmalı ki muhallebi akmasın)

İkinci hamur parçası içinde aynı işlemi tekrarlayıp, muhallebinin üzerine serin. (ikinci gurubu tam tepsi boyutunda açın) 4x4 cm'lik kareler halinde dilimleyin. Tereyağ ve ayçiçek yağını tavada karıştırarak eritin. (Yağ önce köpürüp daha sonra iyice kızacak ve köpüğü sönecek) Dilimlediğiniz tatlının üzerine kaşıkla yağ gezdirip, 180 derecede ısıttığınız fırında koyun. Hafif pembeleşmeye başladığı zaman fırını 160 dereceye düşürüp iyice içini çekene kadar pişirin, ama fazla kızarmasın. Fırından çıkarıp soğuduktan sonra üzerine bol pudra şekeri eleyin. (pudra şekerini sıcakken dökmeyin, tatlının sıcağıyla erir)

Eklenti(13.3.2007) Laz böreğinin orjinal tarifini nette araştırken, kuzine ve damak tad bloglarında geleneksel şekilde yapımını çok güzel anlatan, resimli tarifler buldum. Yufkaları elde tek tek açılıyor ve oldukça zahmetli. Onları görünce benimkine laz böreği değil sadece pudingli baklava demek daha doğru olacak galiba:)

31 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

ne zaman yeni bir tarif ekleyecek diye bekliyordum sabirsizlikla.
hamuru ikiye bölüp her bir hamuru tekrar 15-20 beze mi yapip tek tek tabak büyüklügünde acip arasina nisasta serpip acacagiz öylemi ? dogrumu anladim mi?
sana sorum sacma gelebilirim ama kusura bakma emin olmak icin soruyorum...

3/10/2007 05:00:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

saziye hanim ellerinize saglik cok guzel bir tatli en kisa zamanda yapacagim insaallah paylastiginiz icin tesekkurler selam ve sevgiler

3/10/2007 05:20:00 ÖS  
Blogger pecete dedi ki...

Ellerinize sağlık. Bana milföy dilimlerini hatırlattı. Piştiğinde milföy hamuru gibi dağılıyor mu? Sevgiler..

3/10/2007 07:08:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziye'cim bende pastanelerdeki milföy tatlılarına benzettim görüntüsünü, ellerine sağlık, işlerinde kolaylıklar,sevgiler..

3/10/2007 09:54:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Iyi aksamlar ben almanyadan huriye tarifeleriniz hepsi birbirinden güzel .Elimden geldigince aileme yapmaya calisiyorum.puddingli baklavada cok süper görünüyor ellerinize saglik saziye hanim.

3/11/2007 12:24:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba Saziye, her zamanki gibi harika gorunuyor. Bildigim kadariyla laz boreginin de orijinal adi dedluri.Muhallebisine karabiber katarlar, cok severim. Her babayigidin harci degilmis tutturmak duyduguma gore.. Gercekten hamuru nasildi? Catal batirdiginda dagiliyor mu? Fotograftakinin oyle bir edasi var da..

3/11/2007 01:49:00 ÖÖ  
Blogger buzlubadem dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor. Acaba aynı hamur, arasına börek içi koyularak tuzlu bir tarife de dönüştürülebilir mi ki?

3/11/2007 12:14:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

ne güzel, yillar önce rahmetli kardesimin Artvin li kirvesinin yaptigi laz böreginin tarifi....
Tesekkürler Saziye,
Viyana dan Tuba

3/11/2007 12:54:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Rahime'cim, evet aynen öyle:)

Sevgili Nuran, teşekkürler:)

Peçete, evet, milföy hamuruna benziyor, ama onun gibi yağlı bir hamur değil, nişastadan dolayı daha kuru oluyor.

Ebru'cum, teşekkürler, selamlar...

Sevgili Huriye, teşekkür ederim.

Betül'cüm, çatal batınca dağılacak kadar olmadı maalesef, ama yinede çıtır çıtır, güzel bir tatlı oldu.

Meliha'cım, benim de aklıma geldi aynı şey ve en son yaptığımda hamuru biraz fazla tutup bir parçası ile denedim, arasına sucuk-kaşar-domates'i çok minik küp şeklinde doğrayıp iç harcı hazırladım. Ama çok ince, nişastalı ve çıtır bir hamur olduğu için tuzlu hamurişine pek uygun düşmedi, fazla kuru oldu ve doyurucu olmadı.

Sevgili Tuba, yorumunuz için teşekkürler. Kardeşinize Allah'tan rahmet dilerim.

3/11/2007 11:38:00 ÖS  
Blogger Rengarenk dantel dedi ki...

mükemmel gözüküyor ellerine sağlık. hep aradığım bi tarifti teşekkürler :)

3/12/2007 09:52:00 ÖÖ  
Blogger DAMLA dedi ki...

Merhaba,
hamuru için hazır baklava yufkasını kullanabilir miyiz?

3/12/2007 11:36:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Nazlı, yorumun için teşekkür ederim:)

Sevgili Damla, kullanılabilir gibi geliyor bana. Çünkü hazır baklava yufkaları gayet ince ve pişince çıtır çıtır oluyor, belki daha bile güzel olur.

3/13/2007 10:32:00 ÖÖ  
Blogger gunlukcugum dedi ki...

tarifi paylastiginiz icin tesekkur ederim sizden ricam ismini laz boregi yapmaniz.ellerinize saglik

3/13/2007 04:24:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgii Rana, bende yorumunuz için teşekkür ederim:)

3/14/2007 07:14:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

cooookkkk güzel oldu ...
tarif için çok teşekkürler:))

3/14/2007 01:50:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Epeydir yoktun Sevgili Saziye, hosgeldin. 40 tane yufka aciyoruz ama tepsiye yayarken aralarina hic tereyagi falan surmuyoruz oyle mi?

3/14/2007 08:17:00 ÖS  
Blogger Tuba dedi ki...

Saziye, laz boregini ben de bilirim, yaparim ve de coook severim. Iyi oldu hatirlatman, sevgilerle

3/14/2007 09:24:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Anonim, güzel olmasına sevindim:)

Sevgili Mine, yufkaların tepsiye serilmesi bittikten sonra en üste yağ döküyoruz. Ama yufkalar üstüste değilde, tek tek açılabilirse aralarınada dökülebilir.

Sevgili Tuba, sizin oraların tatlısı bu değil mi? Karadeniz hanımlarının elinden ne kadar güzel oluyordur kimbilir:)

3/17/2007 02:01:00 ÖS  
Blogger laz_zeyno dedi ki...

bir trabzonlu-akçaabatlı olarak şerbesiz laz böreğinin hiçbir özelliği olmadığını düşünüyorum..mmm..bi de oluyoki kendisi..şerbetsiz olanlar orijinal olmuyo buda laz böreği olmuyo:)) yinede başka isim koyabilirsiniz diyorum.çünkü laz böreğini farklı tanıtmış olabiliriz..

4/27/2007 12:52:00 ÖS  
Blogger laz_zeyno dedi ki...

bir trabzonlu olarak belirtmeliyim ki bu lazböreği değil arkadaşlar.nolur ananelerimizin yaptığı o eşsiz geleneği değiştirmeyelim.şunun üzerine kıvamlı bi şerbet döküverin olmaz mı..

4/27/2007 12:58:00 ÖS  
Blogger laz_zeyno dedi ki...

laz böreği şerbetsiz olmaz arkadaşlar.bir trabzonlu olarak orjinal olmayanlara başka isimle hitab etmenizi arzu ediyorum.yada gerçekte şerbetli olduğunu ama kullanmadığınızı özellikle belirtebilirsiniz.koyu kıvamlı bi şerbetle tadından vazgeçemeyeceksiniz..

4/27/2007 01:05:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merabalar çocukluğumda kısa bir süre rizede kaldım o sırada yemiştim laz böreğini hala tadı damağımda bu tarifi verdiğiniz için teşekkür ediyorum ama benim yufka açamamak gibi bi sorunum var acaba baklavalık yufkayla yapsam aynı sonucu alabilirmiyim

4/29/2007 01:35:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Asu, hazır baklava yufkasıyla da oluyor, ama yufkaları sererken 3-4 katta bir aralarına yağ serpmek gerekiyor.

Laz Zeyno, evet bende buna pudingli baklava demeyi daha doğru buluyorum, o yüzden aradaki fark bilinsin diye yazının altına orjinal laz böreği tarifi veren arkadaşların linkini ekledim.

4/30/2007 08:46:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba şaziye hanım ben sizin daha öncede bikaç tarifinizi denedim ve haepside mükemmel oldular bu tarifinizide geçen gün denedim ama ben biraz tatlıkolik olduğum için üzerine şerbette döktüm süper oldu
paylaşımlarınız için ellerinize ve yüreğinize sağlık

5/01/2007 06:50:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziye hanım geçen gün bu tarifinizi denedim tatlıkolik biri olarak beni pudra şekeri kesmedi pudra şekerinin yerine şerbet yapıp döktüm o da harika oldu paylaşımlarınız için ellerinize ve yüreğinize sağlık

5/03/2007 08:37:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Zaten bu tatlının orjinali şerbetliymiş, eminim çok güzel olmuştur, sizin de ellerinize sağlık.

5/09/2007 06:42:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhabalar
sitenizi çok beğeniyorum mümkünse bişey danışmak istiyordum bugün bir profiterol denemem oldu aslında ilk denememdi,ama başarılı olamadım:(güzel kabardılar ama içleri hamur kaldı sizce neden böyle olmuş olabilir? sevgiler
gül

8/20/2007 08:15:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Gül, profiterol hamuru kabardığı zaman içi boşalıyor. İçinin hamur kalması yeterince kabarmadığını gösterir. Kabarmamasına sebep olarak aklıma gelenler şunlar; Yumurtaların birer birer ve iyice yedirilmemiş olması, fırının yeterince ısıtılmamış olması, hamuru tepsiye koyarken elle müdahale edilmiş olması olabilir.(hamuru tepsiye bir kaşık yada krema torbasıyla koymak daha iyi sonuç veriyor.)

8/23/2007 09:05:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziye Hanım sitenizin sessiz takipcilerindenim, daha önce katmer puaçaları da yapmıştım, her yiyen hayran kalmıştı, bugün de pudingli baklavayı yaptım. bu da artık hep uygulayacağım bir tarif oldu. tefekkür yazılarınızı da ilgiyle okuyorum. paylaşımlarınız için teşekkür ederim. sağlıcakla kalın, Allah'a emanet olun...

8/31/2007 12:38:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

buarada özür dilerim ismimi yazmayı unutmuşum, adım selma:)

8/31/2007 12:39:00 ÖÖ  
Blogger cennebazz dedi ki...

merhaba saziye hanım.bu tatlıyı bende limonlu muhallebi ile yapıyorum.çok lezzetli oluyor.blogunuzu yeni keşfettim ve tüm tariflere bayıldım.ellerinize sağlık sevgilerimle

11/07/2007 11:03:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa