Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Perşembe, Aralık 29, 2005

KREMALI İNCİRLİ TATLI


Geçen ay Birsen'in okulundan bir öğretmen arkadaşında yemiştik bu tatlıyı,herkes çok beğenmişti.(teşekkürler Dilek) Birsen tarifini almış, evdekiler o kadar beğenmişler ki aldığı hafta iki defa yapmış, bana da hemen tarifi yazdırdı. Ben de bir aydır 3-4 defa yaptım, ama bazen fotoğraf çekemedim, bazen de çektiğim resimler iyi çıkmadı, o yüzden yazmak ancak mümkün olabildi.

(Bu tatlının bir de öğretici yanı oldu benim için; site için fotoğraf çektiğinde , görüntülerin iyi çıktığından emin olmadan sakın tabaktakini yeme!)


Malzemeler

2 yumurta
1 su bardağı tozşeker
1 su bardağı un
10 tane kuru incir
1 su bardağı ceviziçi
Yarım paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çay kaşığı tereyağ (borcamı yağlamak için)

Kreması için;
4 su bardağı süt
3 yemek kaşığı tozşeker
3 yemek kaşığı un
1 yumurta
1 yemek kaşığı tereyağ

Yapılışı

Cevizleri iri olacak şekilde çekin veya bıçakla doğrayın. İncirleri 15 dakika ılık suda bekletip, küçük küçük doğrayın.Yumurtaları şekerle birlikte beyazlaşıncaya kadar (mikserle 5 dak.) çırpın. Un, kabartma tozu ve vanilya ekleyip 1 dakika daha çırpın. İncir ve cevizleri ekleyip karıştırın. Tereyağıyla yağlanmış borcama dökün. (Pişireceğiniz borcam en az 7-8 cm derinlikte olmalı, yoksa üzerinde krema ekleyecek yer kalmaz.) 180 derece ısıtılmış fırında 25 dakika pişirin. (yumurtalı olduğu için çok çabuk kızarıyor, hemen çıkarmayın iyice kızarıp, pişmesini bekleyin) Çıkarıp ılınmaya bırakın.

Kreması için; süt,yumurta, un ve şekeri çırpın, karıştırarak pişirin. 2 dakika kaynadıktan sonra ocaktan indirip tereyağını ekleyin. Karıştırarak yağı eritin. 10 dakika bekletip, ılınmış olan tatlının üzerine dökün. Soğuduktan sonra dilim dilim keserek servis yapın. Afiyet olsun.



19 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

cok lezzetli olmuş
eline sağlık

1/02/2006 10:56:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

sazıyecım harıka gorunuyor en kısa zamanda yapacagım.

1/17/2006 02:30:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Yap, yap tadıda harika oluyor.

1/17/2006 03:42:00 ÖS  
Blogger Pitircik dedi ki...

Merhaba Saziye,
Tatli nefis gorunuyor. Ben de bu tatlinin muhallebisini yaptigim havuc tatlisinin uzerine koymak icin. Ancak sadece unla kivamini tuturamadim, bir corba kasigindan biraz az misir nisastasi da ekeleyerek muhallabeyi elde ettim. Cok isime yaradi. Tesekkurler...

1/20/2006 02:51:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Merhaba Pıtırcık,
Evet bu muhallebinin kıvamı pek koyu olmuyor. Altındaki keki kuru olduğu için, sulu bir muhallebiyle tatlı kıvamını yakalamak daha kolay oluyor. Ama pek çok tatlıda kullanılabilecek, lezzetli bir muhallebi. Kıvamıda ihtiyaca göre ayarlanabilir.
Bu arada, havuç tatlısını nasıl yaptın?

1/20/2006 07:13:00 ÖÖ  
Blogger Pitircik dedi ki...

Havuc tatlisini havuclari seker ile haslayip, tarcin ve petibor biskuvi ile karistirarak yaptim. Dr. Oetker'in tarifinde uzerine krema diyordu ama ben krema yerine senin muhallebiyi yaptim. Bu tarifi bizim sitede de yayinlayacagim. Beklerim:)

1/21/2006 10:16:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Bu tatlıyı mutlaka deneyeceğim.Ellerinize sağlık.

1/23/2006 10:38:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Biz çok sevdik bu tatlıyı Beyhan, umarım sizde seversiniz.

1/23/2006 11:45:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

bu tatlıyı ben de yaptım ama kek kısmı çok kalın oldu. Gerçi tam pasta gibi çok güzel ama, neden benim kekim o kadar kabarık?
Daha büyük borcama yapsam da muhallebi az gelecek
Şale

2/19/2006 02:07:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba
güzel tarifleriniz için teşekkürler.
incirli tatlıları çok seviyoruz.
bu tatlıyı yapmak istiyorum.acaba
sizin kullandığınız borcamın boyutları
neydi?
sevgiler
meral

3/12/2006 10:43:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Şale, benim yaptığım kekte fotoğrafta görülenden biraz daha kabarık oluyor, üzerine krema koyunca biraz indi.

Sevgili Meral, 20x30 cm ebatında bir borcam kullandım.

3/12/2006 01:30:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba;
Tarifinizi denedim,çok leziz oldu.Teşekkür ederim.

3/14/2006 08:24:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba Şaziye hanım, bu tatlı tarifinizde ufak tefek bir iki değişiklik yaparak denedim (şeker miktarını azaltıp, inciri çoğalttım ve kremanın içine un yerine buğday nişastası katıp, pastanın üzerine tarçın serpip servis yaptım).

çok güzel bir tatlı oldu. çok teşekkürler...

gülce

3/20/2006 02:48:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

tatlinizi yaptim ve cok begendim, elinize saglik

5/04/2006 12:23:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziye hanım
Tatlınızı denedin ve süper oldu.Bu güzel tarif için teşekkürler.

5/04/2006 11:17:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba Saziye

Haftasonu iftartatlisi olarak Kremali incir Tatlisini yaptim.Ilk defa yapmama ragman süüüper oldu! Misafirlerim bayidi. Görümcemin beyi, herseyi sevmez o bile 2kinci parcayi rica etti. Sana ve Birsene sonsuz tesekkür ederim.Ayrica sahane bir sayfan var, devamin icin basarilar dillerim.

10/16/2006 10:55:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhabalar
bende bu tarifi biliyorum ama biraz farklılık yapıyorum kremanın içine soğuduktan sonra 1 paket krem şanti katıyorum kaıştırıyorum o şekilde kekin üzerine döküyorum ve servisten önce üzerine bir miktarda kakao serpiyorum çok güzel oluyor

10/19/2007 06:02:00 ÖS  
Blogger Unknown dedi ki...

şaziye hanım tarifinizi az evvel yaptım şimdi soğumakta. ama benim krema ölçilere tam uymama rağmen biraz cıvık oldu. soğudukça toparlanmasını ümit ediyorum...

11/13/2007 06:10:00 ÖS  
Blogger Unknown dedi ki...

ayrıca kullandığınız boyutlar küçük gibi geldi bana. sizinkinden daha büyük ölçülü borcam kullandığım halde resimdeki gibi ince olmadı benimki. neyse soğuduğu zaman yine yazarım. çok nefis olacağı kesin zaten...

11/13/2007 06:13:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa