Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Cumartesi, Aralık 24, 2005

ELMA TATLISI


Akşam Nazan uğradı kızlarıyla birlikte. Çocuklar oynarken, biz de mutfakta oturduk, yemek hazırladık, sohbet ettik. ''Geçen gün elma tatlısı yaptım, nefis oldu, sen de dene bak'' dedi. Sabah hemen denedim, daha sıcakken bir tanesini yedim, çok beğendim. Az yapmıştım, bitmeden hemen fotoğrafını çekip biraz daha yedim. Ilık olarak daha güzel...

Malzemeler
4 tane elma
8 yemek kaşığı tozşeker
8 yemek kaşığı dövülmüş ceviz
4 çay kaşığı tereyağı
1 çay bardağı su

Yapılışı
Elmaları soyup, ikiye bölün, çekirdek kısmını oyarak çıkarın,yayvan bir tencereye dizin. Ortalarına birer kaşık tozşeker koyun. Tencerenin dibine suyu koyup kısık ateşte 25 dakika pişirin. Her elmanın üzerine yarım çay kaşığı tereyağı koyup, pişirmeye devam edin. Tencerenin dibinde 2-3 yemek kaşığı şerbet kalınca ocağı söndürün. Elmaları servis tabağına alıp, tencerenin dibinde kalan şerbeti üzerlerine gezdirin. Ortalarını cevizle doldurup servis yapın. İsteyen krem şanti ya da kaymakla da süsleyebilir.

9 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık görüntüsü harika mutlaka lezzetide mükemmel olmuştur.Şimdiden benim gibi deneyecek olanlara afiyet olsun.

12/24/2005 06:49:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Beğendiğinize sevindim, umarım tadınıda beğenirsiniz. Afiyet olsun.

12/24/2005 08:49:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

tarçın da ekebilirmiyiz? sanırım yakışır.
elinize sağlık.

12/26/2005 02:38:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Yerken benimde aklıma geldi tarçın eklemek, ama tadı elmalı kurabiye için hazırladığım iç malzemeye benzeyecek diye vazgeçtim. Ama istenirse eklenebilir, yakışır.
Sevgiler...

12/26/2005 03:05:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba saziyecim aynisini ayvaylada yapiyorum guzel oluyor ama elmali mutlaka daha hafif olur .eline saglik.Afiyet olsun

12/26/2005 06:48:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Ayva bende yapıyorum, bu daha yumuşak oluyor. Ayvayı kaymaksız pek sevmiyoruz, bu sadece cevizle de güzel oluyor.

12/26/2005 07:26:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

dün aksam denedim hem kolay hem masum sayilabilecek bir tatli. ellerine saglik.

1/25/2006 11:44:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık..bu tarifte kızamık şekeri kullanıyorum, çok yakışıyor.. kızamık şekerini bir miktar suda erittikten sonra elmaların üzerine ekleyip, öyle pişiriyorsunuz. kırmızı ve farklı bir lezzet oluyor. deneyin..

9/03/2007 04:48:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Not: Yukarıda belirtmeyi unuttum, kızamık şekerini aktarlardan temin edebilirsiniz.

9/03/2007 04:50:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa