Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Çarşamba, Aralık 21, 2005

ŞEVKETİ BOSTAN


İzmir ve yemek deyince akla önce zeytinyağı, sonra da değişik ot yemekleri gelir. Şevketi bostanda o ot yemeklerinden biri, hatta bana göre en lezzetlisi.
Geçenlerde babaanneleri kargoyla birşeyler gönderecekti çocuklara, bende fırsattan istifade şevketi bostan istedim. (Babaanne-dede İzmir'deler)
Ne yazık ki burada bulunan bir ot değil, yine de tarifini yazıyorum, belki bir yerlerde karşınıza çıkar. Rastlarsanız sakın kaçırmayın.

Malzemeler

yarım kg şevketi bostan

150 gr kuşbaşı et

1 baş soğan

zeytinyağı

1 su bardağı sıcak su

tuz

Yapılışı

Soğanı piyazlık doğrayıp zeytinyağında çeviriyoruz. Eti ekleyip kavuruyoruz. (dana eti kullanıyorsak önce eti biraz pişirip, sonra şevketi bostanı eklemek gerekiyor) Üzerine, yıkanmış ve doğranmış şevketi bostanı ekliyoruz. Biraz karıştırıp suyunu ve tuzunu ekliyoruz. Yumuşayana kadar pişiriyoruz.

Ben düdüklü tencere kullanıyorum, 20- 25 dakikada pişiyor. 1 su bardağı su düdüklü için, normal tencerede su miktarı artırılmalıdır.

Ben sade sevdiğim için yapmadım ama isteyen piştikten sonra yumurta sarısı ve yoğurtla terbiye yapabilir. (1 yumurta sarısı+2 kaşık yoğurt, çırpılıp üzerine eklenir ve 1 dakika sonra ocak kapatılır.)

6 Yorum:

Blogger ZeYNeP dedi ki...

Merhaba,
Cok severim Sevketi Bostanı,
ama biz tavukla yapıyoruz ve terbiye kullanmıyoruz. Kuzu yada dana eti bize agır geliyor bende kayınvalidemden ogrendim ve hep yaparız. Su anda burada ( izmir ) kg. fiyatı 8 - 10 mio. arasında değişiyor. Çok zahmetli bir sebze toplaması ve bulunması acısından..

Ellerine saglık, cok guzel..

Sevgilerimle
Figen

12/21/2005 09:51:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Merhaba Figen, ne güzel İzmir'desiniz.Biz yılda bir-iki hafta gidebiliyoruz. Orada yediğim herşey bana çok lezzetli gelir, sebze meyvenin tadı bir başka. Özellikle yazın bol zeytinyağlı domates salatasına doyamam:).

12/21/2005 02:00:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba saziye,
ben deizmir'de yaşıyorum.pazarda sevketi bostan goruyordum ama nasil pisirildigini bilmedigimden alamamıştım.tarifin için tesekkurler. carsamba gunlari pazara gidiyorum bu hafta mutlaka alıp deneyecegim. sonucu da sana mutlaka bildiririm.

alev

3/13/2006 12:18:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba saziye,
ben deizmir'de yaşıyorum.pazarda sevketi bostan goruyordum ama nasil pisirildigini bilmedigimden alamamıştım.tarifin için tesekkurler. carsamba gunlari pazara gidiyorum bu hafta mutlaka alıp deneyecegim. sonucu da sana mutlaka bildiririm.

alev

3/13/2006 12:19:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Alev, ot yemekleri içinde en sevdiğim şevketi bostan. Çok faydalı bir bitki olduğu da söyleniyor. Umarım sende seversin, sonucu yazmanı bekliyorum. Sevgiler.

3/13/2006 12:46:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

ama hala yazmamişşş.demekki sevmemişş:))

12/23/2011 08:00:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa