Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Pazartesi, Aralık 26, 2005

TUZLU SİMİT



Tarif on yıl kadar önce Demet'in İzmir'den geldiğinde bizde yaptığı simit tarifi. O günden beri sık sık yaparım. Hem yapımı kolay, hemde uzun süre dayanıyor.

Malzemeler
1 paket eritilmiş ılık margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı su
1 yumurta (sarısı içine, akı üstüne)
1 paket kabartma tozu
2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı tozşeker
Aldığı kadar un
Susam

Yapılışı
Yoğurma kabına eritilmiş margarin, sıvıyağ, su, tuz,şeker, kabartma tozu ve yumurta sarısı konup elimizle karıştırıp, üzerine un ekleyerek yoğrulur. 15 dakika dinlendirilir. Yumurta akı çatalla hafif çırpılır. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp şekil verilir. Ben küçük simit şekli ve burgu şeklinde yapıyorum, istenilen şekilde yapılabilir. Yapılan simitler önce yumurta akına sonra susama batırılıp tepsiye dizilir. 180 derece fırında pişirilir.
Bu hamur masanın üzerinde elle bastırarak açılıp, kalıpla kesilerek kurupasta şeklinde de yapılabilir. Üzerine yumurta akı sürdükten sonra isteğe göre pulbiber , çörekotu veya haşhaş tohumu da serpilebilir. Bu şekil diğerine göre daha ince olacağı için pişirirken çabuk kızarabilir, dikkat etmek gerekir.

8 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

uzun süre dayanması herhalde okula giden anneler için mükemmel bir şey hafta sonu hazırlayıp hafta arasında çocuklara vermek güzel olur .Ellerine sağlık yapacaklarada şimdiden afiyet olsun

12/26/2005 04:19:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Evet, bende yapıp kapaklı borcama koyuyorum, çayın yanında elimizin altında hazır birşeyler bulunuyor.

12/26/2005 07:24:00 ÖS  
Blogger Pitircik dedi ki...

Bu tarife bir de mahlep katmayi deneyin. Mahlep cok hos bir tat katiyor, kandil simiti gibi oluyor.
Ellinize saglik.

12/28/2005 08:56:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Teşekkür ederim pıtırcık, mahleple de deneyeceğim.

12/28/2005 11:41:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba saziye hanim bu tarifi dun aksam denedim fakat acimsi bir tat oldu simitlerimde nedenini anlamadim,ben bu tarifi genelde sirke ve yogurt ilave ederek yapiyorum ama bu acimsi tat neden kaynaklandi anlamadim sizce neden olabilir .sevgiler

3/07/2006 05:56:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

eşim için aradığım bir tarifti. çok iyi oldu. sevgiler ... ayşem

1/16/2007 02:18:00 ÖÖ  
Blogger ANNE dedi ki...

tuzlu simit tarifinizde tam olarak ne kadar un kullanmam gerekiyor ..ilkinde başarısız oldum hamur tepsiye yapıştı da...teşekkürler kolay gelsin..

6/24/2007 01:49:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Bu tarifte unu ölçerek koymadım maalesef, ama ele yapışmayan, orta sertlikte bir hamur oluyor.

6/27/2007 02:30:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa