Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Perşembe, Aralık 22, 2005

CEVİZLİ EKMEK


Ekmek makinamda yeni denemeler yapıyorum. Sade ve kepekliden sonra cevizli denedim. Hepsini çok beğendik. Cevizli ekmek,özellikle kahvaltıda çok hoşumuza gitti, çayla iyi gidiyor.

Malzemeler
3 kap un (ekmek makinasının ölçü kabı yaklaşık 225 ml)
Yarım kap ılık süt
3/5 kap ılık su
1,5 çay kaşığı tuz
2 yemek kaşığı toz şeker
2 çay kaşığı instant maya
2 çay kaşığı sıvıyağ
1 su bardağı dövülmüş ceviz

Ceviz hariç kalan malzemeyi yoğurma kabına koyup 1 temel ekmek ayarında makinayı çalıştırdım. İlk yoğurmadan sonra sinyal sesi gelince cevizi ekleyip, yoğurma ve pişirme işlemine devam ettim. Piştikten sonra soğumasını bekleyip dilimledim. Hafta sonu sevgili Hatice'nin zeytinli ve kekikli ekmeğini deneyeceğim. Ben bu evde ekmek yapma işini sevdim.

7 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba;

Hafta sonu ben de bu tarifi denemek istiyorum. Acaba bu malzemeleri hangi sıraya göre kullandınız?

Teşekkürler

Nilgün

12/23/2005 04:56:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Makinayı hemen çalıştıracaksanız ceviz hariç diğer malzemenin hepsini istediğiniz gibi koyabilirsiniz, sırası önemli değil. Fakat, zamanlayıcı programı kullanacaksanız, önce sıvı malzemeyi, sonra tuz şeker ve unu koyun. Mayayı suya değmeyecek şekilde unun üzerine dikkatlice koyun. Maya sıvı malzemeye değerse hemen aktif hale geçer. Cevizli ekmekte ilk yoğurmadan sonraki sinyal sesinde ceviz eklemek gerektiği için ben zamanlayıcı kullanmıyorum.

12/23/2005 06:13:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba
sayfanizi daha bugun ekmek tarifi ararken buldum. cok hos samimi bir uslubunuz var. simdi bende bu cevizli ekmegi makinaya koydum. bugun esimle ikimiz orucuz. iftara yetisecek sekilde koydum. bakalim nasil olacak. sonucu insallah bildiririm. new york'tan selamlar

1/03/2006 08:00:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Merhaba, umarım ekmeğiniz güzel olmuştur, Allah orucunuzu kabul etsin. Mesajınızı çok geç görebildim kusura bakmayın. Selamlar, sevgiler...

1/20/2006 02:28:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba
nezamandan beri cevizli ekmek yapmak istiyordum tarifini bulamadim babaannem genelikle cok yapardi cok hosuma gitti,yanlitz bir problem var benim ekmek makinam yok normal ellimde yogursam olmazmi sonra bir kaliba koyup yapsam.... cevabinizi bekliyorum lütfen tesekür ederim bu tarif icin yapan oldumu güzel oluyormu???

3/12/2007 12:47:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Tabii ki olur, hamur iyice özleşene kadar, uzun süre yoğurursanız daha iyi sonuç alırsınız. Kolay gelsin.

3/12/2007 09:01:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Uzun zamandır yemek sitelerine bakıyorum. Siteniz çok güzelmiş. Tariflerinizi zevkle deneyeceğim.

6/18/2007 03:22:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa