Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Salı, Aralık 13, 2005

ISPANAKLI PİDE


Ispanak yemeğini yapıldığı gün tüketmek gerekiyormuş, ertesi güne kaldığında zararlı bakteriler üretirmiş, diye okumuştum bir yerde. Daha sonra bir doktordan da aynını duyunca ıspanağı bir öğünlük pişirmeye başladım. Tabii pazardan tam ölçülü alamadığım için kalan az miktar ıspanağı değişik şekillerde değerlendiriyorum. Bazen ıspanaklı gözleme, bazen de ıspanaklı yumurta olarak. Bugün de önceden kalan 250 gr kadar ıspanak vardı dolabımda. Öğleden sonra da bir arkadaşım gelince o ıspanağı kullanalım dedim ve ıspanaklı pide yaptım.

Malzemeler ( 2 kişilik)
250 gr ıspanak
1 orta boy soğan
3 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz, karabiber

Hamuru için;
3 su bardağı un
1 su bardağı ılık su
2 çay kaşığı kurumaya veya 2 fındık büyüklüğünde yaşmaya
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı tereyağı

Yapılışı
Ispanaklar yıkanıp,doğranır ve sularının iyice süzülmesi için süzgece konur.Daha sonra büyük bir kaseye alınır, tuz ve karabiber eklenir. Yemeklik doğranmış soğan sıvıyağda kavrulur. Sıcakken ıspanakların üzerine dökülüp, karıştırılır.( Böylece, yağın sıcağıyla ıspanaklar pideye konacak kıvama gelir.)
Hamuru için, yaşmayayı, 1 bardak ılık su ile birlikte yoğurma kabına koyup 10 dakika bekletin. Unu ve tuzu ekleyip yoğurun. İki parçaya bölün. Her parçayı elips şeklinde, 5 mm kalınlığında açın.Ortasına ıspanakları koyup, kenarlarını ortaya doğru kıvırın. Yağlanmış tepsiye dikkatlice yerleştirin.Yarım saat dinlendirin. 200 derece fırında hafif pembeleşinceye kadar pişirin. (Fazla kızarırsa pide çok kuru olur.) Fırından çıkarınca üzerine fırçayla azıcık tereyağı sürüp bir bezle örterseniz pideniz yumuşak olacaktır.

2 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziye hanım merhaba,

bu çok lezzetli gözüken pideyi denemek istiyorum..evde kuru aktif maya var. ben çok mayalı hamur yapmadığım için sormak istiyorum. acaba kuru aktif maya kullanacaksak onu da su içinde eritecekmiyiz, yoksa direkt una mı karıştırılıyor?

iyi günler,

gülce

3/30/2006 04:26:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Gülce'cim, aslında çok lezzetli bir pide ve daha da güzel görünüyor ama benim iyi fotoğraflayamamdan dolayı burda biraz tuhaf görünmüş. (ıspanaklı-peynirli karışık yapınca da güzel oluyor)

İnstant mayanın suda eritilmesine gerek yok dense de ben eritiyorum, ama bekletmeye gerek görmüyorum, hemen un ekleyip yoğuruyorum. Yaşmaya kadar olmasa da gayet güzel sonuç veriyor. Kolay gelsin, sevgiler.

3/30/2006 04:58:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa