Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Perşembe, Mart 23, 2006

TAHİNLİ KEK


Geçen hafta bir arkadaşımda yedim bu keki, tarifini aldım, dün evde denedim. Tahini zaten çok sevdiğimiz için biz çok beğendik. İçinde tahin olunca sanki ağır olacakmış gibi geliyor ama değil, hem hafif, hem de çok kabaran bir kek. Pişerken, kalıba döktüğüm kalınlığın 3-4 misli kabardı.

Malzemeler (24 cm kelepçeli kalıp için)

2 yumurta
1 su bardağından biraz fazla tozşeker
1 su bardağından 2 parmak az yoğurt
Yarım su bardağı sıvıyağ
4 yemek kaşığı tahin
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un

Üzerine; 3 yemek kaşığı tahin
3 yemek kaşığı şeker

Yapılışı

Yumurta ve şekeri iyice çırpın. 4 kaşık tahin ve diğer malzemeleri de ekleyip iyice karışana kadar çırpın ve kalıba dökün. 3 kaşık tahini kekin üzerine gezdirin, şekeri de serpin. 180 derece ısıtılmış fırında pişirin.

16 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık yine iştah açıcı bir lezzet daha görüyorum.

3/23/2006 10:22:00 ÖÖ  
Blogger Bengisu dedi ki...

Merhaba Şaziye hanım,
inanın öyle hoş gözüküyorki kekiniz insanın acayip iştahını kabartıyor. Bu aralar bu tarifi bende denemeyi istiyordum sizin yapmanız isabet oldu ellerinize sağlık.
Sevgiler...

3/23/2006 11:12:00 ÖÖ  
Blogger Hatice dedi ki...

ne güzel kabarmış, çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık Şaziye. benzer bir tarif bende de vardı, hatırlattığın iyi oldu.
sevgiler...

3/23/2006 04:01:00 ÖS  
Blogger Pitircik dedi ki...

Merhaba Saziye,
Ben de tahinli tarifleri cok seviyorum. Turkiye'deyken tahinli ekmek aliyordum firindan, cok hosuma gidiyordu. Belki bu kek de ayni tattadir. Deneyecegim mutlaka.
Ellerine saglik!

3/23/2006 05:27:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

SAZIYECIM BANA COK ACIL IKI RENKLI BISKUVI NIN INGILIZCESI LAZIM NERDEN BULABILIRIM.TESEKKUR EDERIM

3/23/2006 07:23:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş, denedim ve eşim bayıldı, sık yapılacaklar arasına girdi...
rabia

6/13/2006 12:10:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba Şaziye hanım,
Bugüne kadar yemek sitelerine aktif olarak katılmamıştım ancak tahinli kek tarifiniz üzerine mecbur kaldım! Dün sabah ilk defa tarifinizi denedim. Bugün sabah ise kek tabağının içinde sadece kırıntılar kalmıştı dersem sanırım kekin ne kadar mükemmel ve lezzetli olduğunu anlatabilmiş olurum. Ellerinize sağlık harikaydı!

11/28/2006 11:25:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Teşekkür ederim güzel yorumunuz için, sizinde ellerinize sağlık, yiyenlere afiyet olsun.

11/28/2006 01:57:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziye'cim tek kelime ile nefis bir kek. Limonlu ve muzlu pastanı da 2 kere yaptım, o da çok güzel. Tariflerin için teşekkürler...Ayşen

1/31/2007 12:35:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba,
Bir kek sever olarak ilk defa tarifiniz tahinli keki yaptım. On üzerinden on puvanın yıldızlısını veriyorum. Bu kek harikülade görüntüsü ve nefasetiyle kek denilebilecekcek bir kek. Kendinize karşı yüzünüz kara çıkmaz. Yapın yeyin ama şunu unutmayın zeytin yağı ile yapın bu keki. Mutfak Güncesi'ne saygı,sevgi ile teşekkürlerimi borç bilirim. Siz bunu hak ettiniz...
Selamlar...

2/02/2007 01:49:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

ouiuo98

4/02/2007 12:09:00 ÖS  
Blogger Calimero Mutfakta dedi ki...

az sonra tahinli keki deneyecegim.. insallah sizinki kadar basarili olur:)

4/15/2007 06:09:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Ben şeker hastası olduğumdan dolayı bu tarifinizi kepek un,zeytinyağı ve tatlandırıcıyla denedim hem hafif,hem az kalorili,hem daha sağlıklı hem de enfes oldu. Teşekkürler... :)

10/25/2011 12:50:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

dün yaptım herşey tam oldu kabarmadı ve dağıldı:(

11/03/2011 08:56:00 ÖÖ  
Blogger Unknown dedi ki...

bende denedim biraz önce ama üzerindeki şeker yandı çok fena neden öyle oldu ki ??

8/15/2013 01:31:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Her fırının pişirme ayarı aynı olmuyor maalesef, belki sizin fırında biraz daha düşük ısıda pişirmek gerekiyordu, üzüldüm.

8/15/2013 04:32:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa