Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Pazartesi, Mart 13, 2006

KALBURABASTI


Kalburabastı, Girit'li olan kayınvalidemin, en sık yaptığı şerbetli tatlılardan biri. Eskiden küllü su ile yaparlarmış ve tabii halis zeytinyağıyla. Şimdi de zeytinyağı ile yapıyorlar ama kabartma tozu icat edildi, küllü su tarihe karıştı.

Malzemeler

2,5-3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
Yarım su bardağı iri çekilmiş ceviz
Yarım su bardağı su
1 su bardağı zeytinyağı (Bizim Ege'den getirdiğimiz zeytinyağı köy sızması olduğu için biraz fazla zeytin kokuyor, ben ayçiçek yağıyla karıştırarak kullanıyorum)

Şerbeti için;
2,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
1 yemek kaşığı limon suyu

Yapılışı

Şerbet için şeker ve su kaynatılır. 5 dakika kadar kaynayınca limon suyu ilave edilip, soğumaya bırakılır. Hamur malzemelerinin hepsi karıştırarak, yoğrulur. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp rendeye bastırılır ve arasına ceviz koyarak kapatılır. Tepsiye dizilip, 180 derecede iyice kızarıncaya kadar pişirilir. Fırından çıkınca üzerine soğutulmuş şerbet dökülür. Tepsinin üzerini 10 dakika kadar kapatıp daha sonra açarak şerbeti çekmesi beklenir.

13 Yorum:

Blogger Aslı Altan Altundal dedi ki...

Sevgili Şaziye ,
Güzel bir tarif, bende kalburabastı yapıyorum eşim seviyor çünkü şuruplu tatlıları, benim tarifte
2 su bardağı un
1/3 su bardağı maden suyu
1 çay bardağı zeytinyağı
kullanılıyor, aşağı yukarı aynı tarif, , kalburabastının birde margarinli versiyonu var, böyle tarifler hiç olmazsa daha tolere edilebilir geliyor bana.
Sevgilerimle...

3/13/2006 11:48:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Aslı, madensuyu kullandığın zaman kabartma tozu kullanmıyorsun değil mi, yeterince kabarıyormu? Eğer yeterli geliyorsa bir dahaki sefere öyle deneyeyim.
Teşekkürler yorumun için, sevgiler.

3/14/2006 10:29:00 ÖÖ  
Blogger Pitircik dedi ki...

Merhaba Saziye,
Bu tarifi sadece aycicek yagi kullanarak yapsak olur mu, acaba? Neden zeytinyag kullaniliyor?
Sevgiler...

3/14/2006 05:24:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Ayçiçek yağıyla da olur tabii, ben tarifin orjinali öyle olduğu için, bir de -sağlık açısından- mümkün olduğunca zeytinyağı kullanmaya çalıştığım için öyle yazdım.

3/14/2006 05:38:00 ÖS  
Blogger Pitircik dedi ki...

Tekrar marhaba Saziye,
Kalbura bastiyi dun aksam denedim. Ben de zeytin yag ve cicek yagini karistirdim. Yerken zeytin yag tadini hissedilyordu ama cok hosumuza gitti. Bir de oldukca yumusak olmustu. Yumusaklik dogru kivami tuturdum anlamina geliyor mu? Boyle lezzetli ve pratik bir tarifi bizlerle paylastigin icin cok tesekkurler. Kalbura basti favori tariflerimden biri oldu:))
Sevgiler...

3/19/2006 09:58:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Pıtırcığım, beğendiğine çok sevindim, afiyet olsun. Bu tatlının hamurunu yumuşak yaparsan, pişen tatlı da yumuşak oluyor, un miktarını arttırıp, sert bir hamur yaparsan, tatlı da biraz kıtır oluyor. (Ama sert hamurun şerbeti çekmesi biraz zor, içinin kuru kalma ihtimali var.) Zevke göre yapılabilir.

3/19/2006 10:55:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba sazıye gecen gun bende yaptım.bızım ana tatlılarımızdan bırı zaten bılırsın.ben ıcıne fındık ezmesı koydum degısık ve gusel oldu.denenebılır. sevgılerımle.....

3/25/2006 01:56:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Özlem cim, fındık ezmelisi orjinal olmuştur, ellerine sağlık, sevgiler.

3/27/2006 10:08:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba, dün kalburabastı tarifini denedim. Şimdiye kadar yediğin en güzel kalburabastı diyebilirim. Sade ve lezzetli bundan iyisi can sağlığı. Ayrıca çok teşekkürler bu tarifi paylaştığın için.
Saygılar...

Meral.

8/15/2006 03:48:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

LERZAN :Ben yıllardır 2 su bardağı (z.yağ,mısırözü yağ,tereyağ karışımı) ve 1 su bardağı yoğurt, kabartma tozu aldığı kadar un tarifini uyguluyorum. Birde sizinkini deniycem. Benim ki de harika oluyor tavsiye ederim. Sevgiler.

10/10/2007 12:52:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

meraba ben özlem en sevdiğim tatlılardandır kalburabastı.tarifler farklı olsada tatları ortak özelliktendir sanırım.bende yoğurtlu yapıyom

11/04/2007 10:54:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

rahmetlı halam gırıtlı kızıydı bu tatlıyı nefıs yapardı bayramları ıple cekerdık sızın tarıf te ona cok yakın bır tarıf yatım nefıs oldu hepımızın elıne saglıkk

8/29/2011 06:06:00 ÖS  
Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

Iyi bir site teşekkürler.

4/03/2015 08:36:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa