Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Çarşamba, Mart 15, 2006

SARAY MUTFAĞINDAN LEZZETLER - Me'muniyye



Devlet-i Al-i Osmani her yönüyle çok ilgimi çektiğinden, bu etkinliğin benim için ayrı bir önemi var, hem unutulmuş lezzetleri kısa bir süreliğine de olsa tekrar gündeme getirmesi, hem de ecdadımızı anımsatması açısından. Bu orjinal konu seçimi için etkinliğin evsahibesi sevgili Gülşen'e teşekkür ediyorum.

Tarifi aldığım Mutfak Rehberi dergisinin 111. sayısında Me'muniyye hakkında şunlar yazıyor:
Me'muniyye, adını Harun Reşid'in oğlu Me'mun'dan alır. Bu tatlı 1469'da 2.Mehmet'in sofrasında, 1539 yılındaki bayram şenliklerinde ve 1574'te Venedik elçisi Andrea Badoero'ya Divan'da sunulan yemekler arasında yer almıştır.

Malzemeler

1 su bardağı pirinç unu
1 su bardağı soğuk süt
2-3 yemek kaşığı tahin
1 su bardağı dövülmüş ceviz
50 gr tereyağ
1 su bardağı tozşeker (Orjinal tarifte bal kullanılmıştı)

Yapılışı

Pirinç unu, tereyağında 10 dakika kavrulur. Süt ve şeker eklenip karıştırarak 1-2 dakika pişirilir. Altı söndürülüp, tahin ve ceviz eklenir, iyice karıştırılır. Küçük bir tepsiye döşenir ve fırında 20 dakika kadar pişirilir. Soğuyunca kesilir.

14 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

şaziye ellerine sağlık çok güzel görünüyor. ben de diyete başladım ki bu sebepten etkinliğe katılamadık. bakalım sayenizde ne kadar devam ettirebileceğim diyeti :).

3/15/2006 05:09:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Şule'ciğim, bu etkinlik vesilesiyle Osmanlı mutfağını biraz araştırma fırsatım oldu, o zamanlar kalori denen şey henüz keşfedilmediği için diyet yapanların uzak durması gereken bir saha:))

3/15/2006 05:16:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Bir kere hepsi eski toprak, metabolizmaları farklı çalışıyor. Hem bizzat bahçeyle, tarlayla meşgul olmuşlar, kaç yaşlarına kadar. Bedenen çalışmışlar. Babaannem bazen annesinin yaptığı yemeklerden bahsediyor da, birçok şeyi kızartarak yemeğin içine katıyorlar, biz bu yaşta evde kısıtladık kızartmaları. Ama insanın canı çekiyor, o devri bir teneffüs etmek isterdim. Bazen zaman makinası olsaydı da kısa bir gezinti yapsaydık diye hayal ederim...
Bu da çok uzun mesaj oldu galiba, okuyanlar haklarını helal etsin.
Meliha

3/15/2006 06:38:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel olduğu görünüşünden belli oluyor.

3/15/2006 06:51:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Evet Osmanlı yemekleri gerçekten kalorisi bol yemekler.Fakat kalorisi bol olan çoğu şey gibi lezzetleri de harika.Genelde tereyağı,hatta onun yerine kuyruk yağı kullanılırmış yemeklerde.Mesela şeker yerine hemen hemen bütün tariflerde bal kullanılmış.Velhasıl tamamen besleyici tarifler.Şaziye Hanım sizin de ellerinize sağlık.Fotoğraf da anlam ve önemine uygun olarak çok özenli.Tebrikler...

3/15/2006 06:55:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Meliha, çocukken izlediğim bir dizi film vardı, ''zamanda yolculuk'' adında, bilmem sizde hatırlarmısınız. Çalar saate benzeyen bir zaman makinaları vardı ve onu istedikleri tarihe ayarlayıp, gidebiliyorlardı. Gerçek olabilse ne güzel olurdu.

Sunroze, yorumun için teşekkürler, görüşmek üzere.

Ece, yorumun için çok teşekkür ederim, fotoğrafı bende çok sevdim, amatör bir makinayla ancak bu kadar olabildi.

3/15/2006 07:20:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba sevgili Saziye
Gercekten cok güzel görünüyor, ellerinize saglik.Sunum harika !
Acaba pirinc unu yerine nisasta veya un hatta irmik kullanilsa nasil olur acaba.Cünkü ben nedense pirincununu hic sevmem, bilemiyorum belki burda satilan ile Türkiyede satilan pirincunun arasinda fark vardir.
Bu tatlinin kivami puding gibimi acaba ?
Viyana dan sevgiler....

3/16/2006 01:17:00 ÖS  
Blogger Zeynep Seda dedi ki...

Saziye sen naaptin??

Bomba bu ayol :D Tahin, ceviz, seker ve sut!! Super vallahi, bundan bir dilim yesem Turkiye'ye hic durmadan 1 saatte kosarak gider gelirim :) Ellerine saglik, mutlaka deniycem! Bu arada fotografin guzelliginden de bahsetmeden edemiycem, tarife uyan bir foto olmus.

Sevgiler...

3/16/2006 01:17:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Rahime, ben orjinal tarife sadık kalmaya çalışarak yaptığım için (sadece bal yerine şeker kullandım) pirinç unu yerine başka birşey kullanılabilir mi bilmiyorum, denemek lazım. Kıvamı pudingden çok daha koyu oluyor.

Zeynep'ciğim, evet, tam bir kalori bombası oldu:)

3/16/2006 05:10:00 ÖS  
Blogger Alev dedi ki...

Saziye
Ellerine saglik cok guzel gorunuyor. Siteni ilk defa ziyaret ediyorum cok guzel basarilar dilerim.
Alev

3/18/2006 03:35:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Ziyaretin ve yorumun için teşekkürler Alev, sevgiler...

3/18/2006 05:58:00 ÖS  
Blogger ZeYNeP dedi ki...

Sevgili Şaziye ellerine sağlık, sunum çok şık olmus ve tatlıda çok güzel görünüyor, çok güzel çok,

Figen

3/18/2006 08:20:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Çok teşekkürler Figen, sevgiler...

3/19/2006 08:37:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba, sitenizde gördüğümden beri Me'mnuniyye'yi denemek istiyordum. En sonunda fırsat bulup yapabildim. Tek kelime ile nefis. Yerken de sarayda yaşayanları hayal ettim :) Gerçekten bayıldık lezzetine.
Size bu güzel tarif için teşekkür ederim.
Elif E.

10/15/2007 04:50:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa