Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Perşembe, Mayıs 18, 2006

KÜÇÜK HANIMLARA PRATİK İKRAMLAR



Birkaç gün önce Aslı'nın sınıf arkadaşlarından iki hanım kız misafirimizdi. Onlara ikram etmek için pratik bir tuzlu çörek ile her zamanki çikolatalı kekten yaptım, tarifi burada. Bu sefer keki dikdörtgen kalıba döküp, üzerini antep fıstığı ve hindistan cevizi ile süsledim, sunum fikri olsun diye resmini ekliyorum, tarif ve ölçüler yuvarlak kalıpla aynı.

Peynirli Çörek

Malzemeler

1 yumurta (sarısı üzerine, akı içine)
1 su bardağı yoğurt (fazla katı olmasın)
1 çay bardağı sıvıyağ
150 gr eritilmiş ılık tereyağ
2 çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
Unu tam ölçmedim, aldığı kadar.

İçine; yağsız beyaz peynir

Yapılışı

Un hariç malzemelerin hepsini yoğurma kabına koyup, elimizle karıştırıyoruz. Yavaş yavaş un ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz. Hamuru 3 parçaya bölüp, her parçayı 40 cm çapında açıp, 8 parçaya kesiyoruz. (sigara böreği için kestiğimiz gibi) Kestiğimiz parçaların geniş kısmına peynir koyup rulo şeklinde sarıp, ay şeklini alacak şekilde kıvırıyoruz ve yağlanmış tepsiye diziyoruz. (vakit varsa 20 dakika dinlendirilebilir) Üzerine yumurta sarısı sürüp, susam serpiyoruz. 180 dereceye ayarlanmış fırında pişiriyoruz.

8 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Herzaman oldugu gibi nefis görünüyor. Ellerinize saglik.
Cikolatali kekiniz bu sekildede hos görünüyor.Bu tarifi daha yapmadim sanki biraz sert bir kek gibi görünüyor, yoksa yaniliyormuyum.Ama cikolatali islak kekiniz harika cünkü hatfa sonu yapmistim.
Sevgiler...

5/18/2006 06:40:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhabalar, herzamanki gibi yaptiklariniz cok nefis görünüyor ama ben kirmizi cicekli tabaga takildim. Ayni formda benimde bir tabagim var icinde kareli kahverengi tonlar var. Aldiginiz yeri söylesenizde ben türkiyeye geldigimde istanbula ugrarim. Izmire ben cocukken gelmistim?! Ama bir markasi var ise o sekilde olabilir. sevgiler selma

5/18/2006 10:13:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhabalar
bende ilk gozume ilisen cicekli tabaginiz oldu gercekten cok guzel.ben sitenize surekli takip ediyorum katmer pocaganizdan yapmistim cok guzel oldu sagolun .cikolatali kekete cok guzel gozukuyo hafta sonuda onu yapicam kismetse yorumu yazarim tesekkurler safiye/canada

5/19/2006 06:35:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Rahime, teşekkürler. Kek resimde öyle görünmüş herhalde çünkü fazla sert bir kek olmuyor. Hatta kullanılan un miktarını biraz azatıp daha sıvı bir kek çırparsan süngerimsi oluyor.

Sevgili Selma ve Safiye, güzel yorumlarınız için teşekkürler, tabağı Migros'tan almıştım, ucuz sıradan bir cam tabak, benzerleri mutfak eşyaları satan yerlerde ve büyük marketlerde satılıyor.

5/19/2006 08:23:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Tamam Saziye hanim, ununu azaltip yarin mutlaka deneyecegim.
Güzel bir haftasonu diliyorum bütün hanimlara.....

5/19/2006 12:20:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Pasta dikdörtgen olarakta çok güzel görünüyor, yine sunumun harika herzamanki gibi, çörekte güzel duruyor, elerine sağlık.

5/23/2006 11:21:00 ÖÖ  
Blogger Derya dedi ki...

Saziye kekin harika olmus. Benim merak ettigim kalibin buyuklugu. Mumkunse yazarsan sevinirim. Sevgiyle kal.

6/13/2006 06:08:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Derya beğendiğine sevindim teşekkürler, 10x28 cm'lik dikdörtgen kalıp kullandım.

6/13/2006 06:47:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa