Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Pazartesi, Eylül 04, 2006

KAVUN ÇANAĞINDA MEYVE SALATASI


Salata-ye için hazırladığım bu sunumu etkinlik tarihinde İzmir'de olduğum için yayınlayamamıştım. Pek orjinal bir tarif değil ama meyve salatası için değişik bir servis önerisi olur diye geçte olsa yayınlamak istedim.


Kavun güzelce yıkandıktan sonra üst kısmı ortaya yakın bir yerden yuvarlak olarak kesilip, içi kaşıkla boşaltılır. Kenar kısmına küçük çentikler atılarak şekil verilir ve doğranmış meyveler içine doldurulur. (üzerine hava almayacak şekilde streç film sarıldığı zaman buzdolabında birkaç saat kararmadan bekleyebiliyor. Misafir sofraları için önceden hazırlanabilir)

Biz meyve salatasını sade sevdiğimiz için koymadım ama istenirse üzeri krem şanti veya fındık kırıklarıyla süslenebilir.

38 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

kolay gelsin sevgili şaziye ellerine sağlık görüntü güzel ben yüksekokulda okurken kaldığım evdeki ablalarda böyle değişik meyve tabakları hazırlarlardı ben hiç denemedim nedenine gelirsek ben pek meyve sevmem o yüzden yapmakta zor geliyor ama kızlarım seviyor gerçi 3. kızım daha altı aylık o severmi bilmem kendine ve ailene iyi bak selamlar dualar
serap

9/04/2006 03:17:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziyecim merhaba bu ne güzel sunum ve görüntü böyle ellerin dert görmesin sevgiler Ebru

9/04/2006 03:45:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Serap'cım, annem biz küçükken hep kesip-hazırlayıp önümüze koyardı, öyle alıştık, evlenip evden ayrılınca uzun süre dolaptan meyve çıkarıp yemeye alışamadım, hep birisinin hazırlayıp elime getirmesini beklerdim. Çocuklarım doğduktan sonra bende annem gibi oldum, hem onlara hazırlıyorum hem kendim yiyorum:)

Ebru'cum, teşekkürler:)

9/04/2006 04:43:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Muhteşem olmuş! SEvgili Şaziye ellerine sağlık.. İnanılmaz canlı bir fotoğraf olmuş aynı zamanda; elimi uzatıp alacakmışım gibi geldi =) Davetler için çok güzel olur gerçekten de.. Ellerine sağlık tekrar..! Sevgilerle...

9/04/2006 07:23:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba saziye abla. siteni severek takip ediyorum cok guzel tariflerin var onceden sitenden alip yaptigim birkac tarifini denediydim hepsi basarili idi ..
benim sorum soyle oacak . ben
bir site acdim .. yalniz sirf yemek sitesi degil . blogumda. bir parca ornek sizden gorup uyguladigim tarfileri . vede resmini cekip siteme koymak istiyorum . acaba mumkunmu ,,.

9/05/2006 11:44:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

HEM GÖZE HEM DE MİDEYE HİTAP EDİYOR ELLERİNİZE SAĞLIK
SUNUM ÇOK GÜZEL
BEN DE BÖYLE DEĞİŞİK VE ŞIK TATLARA BAYILIRIM
HOŞÇAKALIN
sevgiler fikriye

www.blogcu.com/fikos

9/05/2006 01:12:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziyecim bende meyve sunumlarını değişik şekilde servis yapmayı çok seviyorum, kavun fikri çok hoş, ellerine sağlık. Benim sitemede beklerim.
www.blogcu.com/pembeli

9/05/2006 03:02:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Zeynep Meltem, çok teşekkür ederim güzel yorumun için, selamlar...

Anonymous, tabii ki mümkün, keşke adını ve sitenin adresini yazsaydın ziyaretine gelirdik.

Sevgili Fikriye, çok teşekkürler:)

Pembeli, teşekkürler. Seninde sunumların çok hoş, yorum yazamasamda sık sık geliyorum ziyaretine, sevgiler...

9/05/2006 03:25:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziye hn. bende sitenize sık sık bakan gözatan bugün neler varmış diyen biriyim meyve sepeti güzel görünüyor yanlız sizin siteden tarif ararken zorlanıyorum galiba ay ay bakmak gerekiyor sizde ana yemekler çorbalar tatlılar tuzlular gibi linkler açabilirmisiniz daha rahat ulaşalım. teşekkürler güzel tarifler için

9/05/2006 05:02:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziye hn. bende sitenize sık sık bakan gözatan bugün neler varmış diyen biriyim meyve sepeti güzel görünüyor yanlız sizin siteden tarif ararken zorlanıyorum galiba ay ay bakmak gerekiyor sizde ana yemekler çorbalar tatlılar tuzlular gibi linkler açabilirmisiniz daha rahat ulaşalım. teşekkürler güzel tarifler için

9/05/2006 05:03:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziye hn. kusura bakmayın konulara göre arşiviniz varmış ben yanlış bahsettim ana yemekler linkine tıklayınca bütün ana yemekleri sırayla alt alta görüntülesin tek tek yemek isimlerine girmeyelimi kastetmiştim kusura bakmayın.

9/05/2006 05:06:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

selam şaziye hanım.sunumunuz mükemmel.bugün tüm gün halı yıkadık ve pazara gidemedim artık bütün gece bu resme bakar bakar dururum :) (oglum emırhana sıkmaktan evde tek bır uzum tanesi kalmadıda)Sevgıler Esra

9/05/2006 09:46:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

selam şaziye hanım.sunumunuz mükemmel.bugün tüm gün halı yıkadık ve pazara gidemedim artık bütün gece bu resme bakar bakar dururum :) (oglum emırhana sıkmaktan evde tek bır uzum tanesi kalmadıda)SEVGİLER ESRA

9/05/2006 09:58:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziyecim merhaba, kandilin mübarek olsun, Allah dualarını kabul etsin.

9/07/2006 09:53:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

sağlıklı huzurlu nice kandillere
kandiliniz mübarek olsun
sevgilerle

9/07/2006 01:28:00 ÖS  
Blogger tatli-tuzlu dedi ki...

Merhaba saziye, kandiliniz mübarek olsun. Bu gecenin herkes icin hayirlara vesile olmasini diliyorum, sevgilerimle behiye

9/07/2006 03:39:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Allah'ın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın,
yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız
kabul olsun.
Kandiliniz kutlu olsun..

9/07/2006 04:14:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Anonymous, dediğiniz şekilde bir arşiv bloggerda yapılabiliyormu maalesef bilemiyorum, şimdilik böyle idare edeceğiz artık:)

Esra'cım, teşekkürler. Çocuklar yeterki bol bol meyve yesin, bize kalmasada olur:)

Pembeli, Fikriye, Behiye, Gülten, bende kandilinizi kutlar hayırlara vesile olmasını temenni ederim. Sevgi ve selamlar...

9/07/2006 06:03:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili şaziye senin ve ailenin ve tüm müslüman kardeşlerimin beraat kandili mübarek olsun hayırlara ve
vesile olur inşaallah allah yar yardımcımız olsun dualar ve selamlarla
serap

9/07/2006 06:14:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Berat gecesi hürmetine,Allah bütün müslümanları esaretten,cehaletten ve ihtilaftan kurtarsın sunroze

9/08/2006 03:20:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Berat gecesi hürmetine,ALLAH bütün müslümanları esaretten , cehaletten , ihtilaftan kurtarsın
sunroze

9/08/2006 03:23:00 ÖÖ  
Blogger Damak Tadı dedi ki...

Kandiliniz mübarek olsun,Kavun sunumunuz harika..

Ellerinize sağlık.

Bu sayfada ki herşey super...

Sevgilerimle,

9/08/2006 05:36:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba şaziye hanım.bana sayfa düzenleme konusunda yardım etmeniz için sizin adresini verdiniz ama ulasamıyorum.sadece tek ıstedıgım sızler gıbı bır sayfamın olması sızce çok seymı ıstıyorum : )

9/09/2006 03:48:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili şaziye bugün eşimle ve üç küçük kızımla çarşıdaki katlı pazara gittik allahım o ne güzel sebzeler meyveler yeşillikler helede yeşillik alırken naneye benzeyen ama renkli bir şey gördüm eşim sordu reyhan mış salatalara konurmuş 31 yaşındayım ama bilmiyordum tadını merak edip aldık sonra balıkçıların oraya gittik sezon açılmış güzelim hamsiler gelin gibi süzülüyorlar alıcılara ben hamsiyi çok severim aldık eve gelip kızarttım balığı yerken gerçekten rabbimin ne kadar aziz ve yüce olduğunu bir kere daha anladım o küçüçük balığa o nefis lezzeti yerleştiren rabbime şükürler olsun dedim ilk defa balık yerken tefekkür ettim ve bunu seninle paylaşmak istedim birde salataya reyhan çok yakışmıştı kokusu çok güzeldi
sevgilerimle
serap

9/09/2006 09:44:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Esra'cım, ulaşamamanın nedenini bilemiyorum, mutfakguncesi@gmail.com adresinden mail gönderebilirsin, yardım edebileceğim her konuda seve seve elimden geleni yaparım. Bende sayfamı hazırlarken teknik olarak çok yetersizdim, seni anlıyorum. Bir de bloggerda sayfa hazırlayanlara yardımcı olan bir site var, bana çok yardımı olmuştu; www.destek.blogspot.com

Sevgiler...

9/09/2006 11:50:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Serap'cım, bu içten paylaşımların beni çok mutlu ediyor:) İnşallah birgün tanışıp, görüşme fırsatımız olur. Sevgiler...

9/09/2006 11:53:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Görüntüsü iştah açıcı.Ellerinize sağlık.Sitenizi beğenerek takip ediyorum.İnş uzun yıllar devam eder;)Selamlar...

9/10/2006 03:57:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba şaziye hanım,sizehergün mutlaka tarifleriniz için mutlaka uğruyorum ama yorum yazmaya zamanım olmuyo,herşey için çok teşekkürler,sevgilerimle

9/10/2006 11:29:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

selam şazite hanım serap hanım reyhandan bahsetmiş.bende reyhanı hıç bılmezdım evlendıkten sonra kayınvalidemden öğrendim kurufasulyeye harıka yakışıyor denemenızı tavsıye ederım...sevgiler

9/12/2006 03:39:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili şaziye nasılsın iyisindir inşaallah dün akşamverdiğin maii adresini listeme ekleyeyim dedim gerçi senden izin almadan yaptım hakkını helal et ben olurda rastlaşırız görüşürüz diye düşünmüştüm ama adres hotmail değil galiba mutfak güncesinin adresi ben sana meal adresimi yazıyorum kişi listene eklersen çok sevinirim sevgiler ve dualarla
serap

9/13/2006 10:07:00 ÖÖ  
Blogger Tijen dedi ki...

Sevgili Saziye,
www.iskenderiye.com sitesinin alt sitesi olan www.gurme.net haziran 2005’ten beri sitelerimizde yazdigimiz tüm yazi ve resimleri (bir bes on degil çogumuzun. Sen de buna dahilsin!) oldugu gibi sitesine kopyaliyor ve bunu daha çok okur çekmek, dolayisiyla daha çok reklam almak için yapiyor. Bunu tesadüfen farkettim ve hemen sitemde duyurdum. İstersen www.mutfaktazen.blogspot.com da ayrintilar var. Sikayetimi info@iskenderiye.com adresine bildirdim, yazdigim mektubun örnegini de bir önceki yazimda verdim. Lütfen hem sitelerimizde yeni birer yaziyla (otomatik olarak alindigina göre bu yazilar da kendi sitelerinde çikacak ve kendi hirsizliklarini kendi sitelerinde duyurmalarini saglayacaktir) durumu bildirelim, hem de ilk gününden itibaren tüm yazilarimizin sitelerinden çikarilmalarini isteyelim. Destegin için tesekkürler,
Tijen
(Okurlarimizdan ricam yukarida verdigim info ile baslayan internet adresine sizlerin de sikayetlerinizi iletmeniz. Ben tüm site sahiplerine ulasamayabilirim ama ne kadar kalabalik olursak o kadar güçlü oluruz.)

9/13/2006 11:49:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Begüm'cüm, çok teşekkürler.

Onlar uyurken, bende sizi sık sık ziyaret ediyorum, sevgiler.

Esra'cım, kurufasulye yaptığımda deneyeceğim inşallah.

Serap'cım, msn kullanmıyorum, yorumlar dışında yazmak istersen mutfakguncesi@gmail.com adresine mail gönderebilirsin. Sevgiler.

9/13/2006 11:25:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Tijen hanım, haberdar ettiğiniz için teşekkürler. Bahsettiğiniz siteye baktım, bende google reklamlarına ihlal bildiriminde bulundum, umarım en kısa zamanda bu emek hırsızlığı sona erer.

9/13/2006 11:30:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziyecim meyve salatasının sunumu ve görüntü çok hoş çok güzel.ellerine sağlık.konuyla ilgisi yok ama sana bir şey sormak istiyorum közlenmiş patlıcanı derin dondurucuya koyarken acaba kararmaması için limonlu suylamı yıkamak lazım? bilgin varsa paylaşırmısın?sevgiler

9/14/2006 08:10:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

adımı yazmayı unutmuşum emine

9/14/2006 08:27:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Emine'cim, kesin birşey söyleyemeyeceğim. Ama limonu kereviz salatası yaparken kerevizin renginin beyaz kalması için kullanıyorum, sanırım patlıcanda da işe yarar.

9/15/2006 03:19:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili şaziye tarifleri ve güncelledigin konuları cok begendim sevgilerimle

9/18/2006 05:33:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

ben nazan

9/18/2006 05:35:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa