Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Salı, Temmuz 18, 2006

HARELİ MUHALLEBİ

12. yemek etkinliğimizin konusu yaz mevsiminin ideal tatlıları olan sütlü tatlılar ve ev sahibemiz baking fairy. Denediğim tarif, yalancı tavuk göğsü için yaptığımız muhallebi ve zebra kekin harmanlanmasıyla ortaya çıktı. Geçen hafta ilk kez vişneli olarak denemiştim, ikinci denemeyi çikolata ile yaptım. Hafif mayhoş tatları sevenler için vişneli çok iyi bir alternatif, ama çocukların tercihi çikolatalıdan yana.

Çikolatalı Hareli Muhallebi

Malzemeler

1 litre süt
5 yemek kaşığı un
8 yemek kaşığı toz şeker
70 gr tereyağ
5 yemek kaşığı sıvıyağ
1 paket vanilya
40 gr bitter çikolata
2 yemek kaşığı kakao

Yapılışı

Tencereye tereyağı, sıvıyağı ve unu koyup, orta ateşte, fazla sarartmadan 4-5 dakika kavuruyoruz. Ocağı söndürüp, 1 litre soğuk sütü ekliyoruz. Çırpma teliyle hiç topak kalmayıncaya kadar çırpıp, karışımın yarısını başka bir tencereye bölüyoruz. Tencerelerden birine kakaoyu ekliyoruz. Her iki tencereye de 4'er yemek kaşığı tozşeker koyup, karıştırarak pişiriyoruz. Ocaktan aldığımız tencerelerden kakaolu olana bitter çikolatayı, beyaz olana da 1 paket vanilyayı ekliyoruz. Muhallebileri mikserle 1-2 dakika çırpıyoruz. 28-30 cm çapında bir borcamı soğuk su ile çalkalayıp, ortasına bir kepçe beyaz muhallebi döküyoruz. Beyaz muhallebinin tam ortasına gelecek şekilde bir kepçe çikolatalı muhallebi döküyoruz. Bu şekilde bir kepçe birinden, bir kepçe diğerinden dökerek işlemi tamamlıyoruz. Oda sıcaklığına gelinceye kadar bekletip, daha sonra buzdolabına koyup 4-5 saat dinlendiriyoruz.

Vişneli versiyon için yağ, un ve süt ölçüsünü yarıya indirerek yarım ölçü vanilyalı muhallebi yapıyoruz. Ve ayrıca süt yerine vişne suyu kullanarak yarım ölçü de vişneli muhallebi yapıyoruz. Ben vişneli için ev yapımı vişne suyu kullandım. 500 gr vişneyi 3 bardak su ile kaynatıp iyice süzgeçten geçirdim. İstenirse hazır vişne suyuyla da yapılabilir.

Vişneli muhallebiyi un yerine nişasta kullanarak yapınca daha parlak ve berrak bir sonuç alınıyor. (Yarım litre vişne suyuna, azıcık su ile ezilmiş 3 yemek kaşığı nişasta ve 4 yemek kaşığı tozşeker ekleyip, sürekli karıştırarak pişirdim)

Vişneli olanı borcama değilde içini streç film ile kapladığım kelepçeli kalıba döktüm. Buzdolabında iyice soğuduktan sona büyükçe bir cam tabağa ters çevirerek çıkardım, sonra tekrar ters çevirerek servis tabağına aldım.

36 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Nefis gözüküyor... Cam gibi. Ellerine sağlık..

7/18/2006 10:22:00 ÖÖ  
Blogger Oya Kayacan dedi ki...

Ne keyifli görüntüler. Hele vişneli olanı hani o ucunda çubuk olan yuvarlak şekerlere benziyor. Ama bunlar yalamadan yutmalık.

7/18/2006 10:41:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

ellerine sağlık süper görünüyor... özellikle vişneli olanı...

7/18/2006 11:16:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

gerçekten çok güzel görünüyor ellerine sağlık
ama ben anlamadım her kepçeyi ilk koyduğumuz muhallebinin ortasınamı dökeceğiz, böylece yayılıp genişleyecek mi

7/18/2006 11:24:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Muhtesem görünüyor ben hafif mayhos tatlari cok sevdigim icin visneli tam bana göre, ama cikolatali olanda cokk güzel görünüyor ve merak ettigim aceba cikolatali olanda visneli gibi kesilebiliyormu yoksa dagilma tehlikesi varmi:) ellerine saglik ve bu degisik tarifi bizimle paylastigin icin cok tesekkürler bayildim.

7/18/2006 12:10:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Devletşah, çok teşekkürler.

Oya hanım, gerçektende o şekerlere benzemiş, siz söyleyince farkettim bende:)

Anonymous, teşekkürler.

Anonymous, aynen öyle, her kepçeyi bir öncekinin ortasına dökeceğiz ve yayılıp halka şeklinde genişleyecek.

Sevgili Elçin, teşekkürler:) buzdolabında yeterince dinlendirilirse serviste bir sorun olmuyor. (çikolatalı olanı kızımın kurstaki arkadaşlarına götürdüğümüz için dilimli fotoğrafını çekemedim ama orada kolaylıkla servis edildi)

7/18/2006 03:32:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

çok hoş görünüyor mutfağa yapmaya gidiyorum sonucu yarın yazarım sevgiler

7/18/2006 03:46:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

ya şaziyeciğim kakaom bitmiş beyaz krema hazır pişti çocukların kakaolu toz içeceklerinden koysam olurmu oralardamısın

7/18/2006 04:19:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Emine'cim, nesquikle denemedim maalesef, bilemiyorum nasıl olur.

7/18/2006 04:30:00 ÖS  
Blogger Yesim dedi ki...

Ben de vişneli olanının görüntüsüne bayıldım, ellerine sağlık...

7/18/2006 05:18:00 ÖS  
Blogger ZeYNeP dedi ki...

Şaziye, bir anda Hareli Kekimi gordum sandım:)
Ama ben vişneli olanı begendim, cok net ve cıkmıs,
İyi fikir,

Sevgilerimle,
Figen

7/18/2006 07:22:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Gercekten yine hem goruntusuyle,hemde sunumunla harikalar cikarmissin ortaya...
Insallah birgun tanismak mumkun olur...cunku sizi cok merak ediyorum...

7/18/2006 07:29:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Sevgili Saziye, Bir ara blogu kapatacagim demistin diye cok uzulmustum. Yeni yazilarini gorunce sevindim. Bohca boregin sahane olmus. Tulin'inde (Evcilkedi) mayali bir borek hamur tarifi var. Arnavut boregi diye bakarsan bulursun.

7/18/2006 09:55:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Yeşim'cim, teşekkürler:)

Figen, sunum olarak zebra keki çok beğendiğim için ondan esinlenerek yaptım bu muhallebiyi. İlk bakışta pasta mı, kek mi anlaşılmıyor değil mi:)

Yeliz'cim, inşallah. Bende hem sayfama yorum yazan, hem de blog yazarı arkadaşlarla tanışmak isterdim.

Mine'cim, dediğin böreğe baktım, çok güzel görünüyor. Hem yağlayıp, hem de tekrar unla açıldığı için çıtır çıtır olur sanırım. İnşallah yakında denerim, çok seviyorum öyle kat kat börekleri çünkü. Teşekkürler.

7/19/2006 08:42:00 ÖÖ  
Blogger Aslı Altan Altundal dedi ki...

Sevgili Şaziye ellerine sağlık her zaman sütlü tatlıları tercih eden biri olarak hareli muhallebiyi çok beğendim. Deneyeceğim. Paylaşımın için teşekkürler...

7/19/2006 08:44:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Aslı, teşekkür ederim, sevgiler...

7/19/2006 09:03:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

teşekkürler şaziye
anladım hafta sonu kesinlikle yapacağım zaten özellikle böreklerini çok sık yapıyorum ellerine sağlık tariflerin çok güzel
eylüldefne

7/19/2006 10:31:00 ÖÖ  
Blogger sefika dedi ki...

sevgili Şaziye yine müthiş güzel bir tarif vermişsin. Ne kadar hoş görünüyor bu böyle. Boşuna akıl akıldan üstündür dememişler. Ellerine sağlık. ben de hemen deneyeceğim.

7/19/2006 12:30:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili şaziye muhallebi müthiş oldu tadı çok güzeldi ama kalıp halinde çıkarmayı beceremedim çok dağılmadıda seninkigibi çok düzgün çıkaramadım olsun ama tadı çok güzeldi bu arada komşumun oğluna kakao aldırdım tarifin için çok teşekkürler sevgiler

7/19/2006 02:26:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Eylül Defne, inşallah deneyince güzel sonuç alırsınız. Sevgiler...

Şefika, teşekkür ederim, umarım deneyince beğenirsin.

Emine'cim, beğendiğine çok sevindim, ellerine sağlık, yiyenlere de afiyet olsun. Ah o ufaklıklar zor zamanlarda nasılda işe yarıyorlar, değil mi?
(İlk defa yaptığın için düzgün çıkmamış olabilir. Ben bu muhallebi tarifini yalancı tavuk göğsü olarak da sık sık yaptığım için elim alıştı sanırım, artık pek problem yaşamıyorum)

7/19/2006 04:45:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili şaziye
hafta sonu deneyecektim ama dün kardeşlerim tatilden dönmüşlerdi onlara yaptım
süper oldu teşekkürler

7/20/2006 10:19:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

adımı yazmayı unuttum
eylüldefne

7/20/2006 10:20:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Eylül Defne, afiyet olsun:)

7/21/2006 08:21:00 ÖÖ  
Blogger Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

Merhaba.. Sütlü tatlılar etkinliği lezzetlerini incelerken sizinde İzmitli olduğunuzu farkettim. Sevgili şehrimin resimlerini görmek beni mutlu etti. Tatlınızı en kısa zamanda deneyeceğim -çünkü benim sevdiğim türden- Benimkinin adı "aşure pastası" ama pişirilerek yapılmıyor. Deneyin memnun kalacaksınız. Sevgilerimle, hoşçakalın..

7/21/2006 02:04:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Bugun denedim ve cok guzel oldu, yanliz ben kuplara parlastirdim altta cikolatali ustte vanilyali olarak. Vanilyaliya da hindistancevizi kattim, hos bir tat oldu. Tarif icin cok tesekkurler

7/22/2006 05:54:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhabalar...
saziye hanim, hareli muhallebi tek kelimeyle super gorunuyor,en kisa zamanda deneyecegim.bu tatlinin sunumunda zerafet var bence....
ben, yaptigim tavuk goguslerini genelde duzgun servis edemem dagilir,bu tatliyi yapip da ayni sonucla karsilasirsam uzulurum dogrusu:(herhangi bir oneriniz olabilir mi??ESRA..

7/22/2006 09:08:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Yağmur damlası, İzmit'li arkadaşlarla nette karşılaşmak çok hoş! Tarifinize baktım, ellerinize sağlık.

Sevgili Nilgün, afiyet olsun, hindistan cevizi eklemek iyi fikir!

7/22/2006 11:48:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Esra, bu tatlının servisi tavuk göğsünden biraz daha zor. Üstteki yorumda Nilgün kuplara koyduğunu yazmış, o şekilde yapabilirsin veya minik cam kaselere bir kaşık vanilyalı, bir kaşık çikolatalı olandan sırayla koyup, katlar oluşturabilirsin. Buzdolabında dinlendirdikten sonra tatlı tabağına ters çevirerek çıkarıp, üzerini hindistan cevizi veya damla çikolatayla süsleyerek hoş bir sunum hazırlayabilirsin. (muhallebiyi dökmeden önce kaseleri soğuk su ile çalkalamayı unutma)

Kolay gelsin.

7/23/2006 12:11:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Supper bir gorunum. Calisan hanimlar misafir agirlayacagi zaman pratik ve sik bir tatli alternatifi olmasi bakimindan son derece kayda deger bir tarif.

Paylastiginiz icin tesekkurler.

7/24/2006 02:00:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

tariflerinizi çok beğeniyorum şaziye hanım.. şu aralar katmer poğaçanın tarifini vermekle meşgulüm cümle aleme...yiyen herkes çok beğeniyor...

tatlı da nefis görünüyor..ben de en çok vişneli olanın görüntüsünü beğendim.. ayrıca böyle tek bir tarifle, farklı lezzetler ve görüntüler yakalayabilen, kıvrak zekalı insanlara bayılıyorum. tebrikler...

7/25/2006 07:44:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

şaziyeciğim görünümü çok hoş tek kelimeyle MUHTEŞEM ENYAKIN ZAMANDAYAPMAYI ÜMİT EDİYORUM...

7/27/2006 05:33:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba

şaziyecim yaptım muhallebini bayağı oldu anca yazabildim. çok güzel oldu ellerine sağlık. görünümüde güzel oldu. zebra keki yaparım çok ama muhallebide denemek aklıma gelmemişti.

Bu arada benim ve eşimin ailesi izmitte oturuyorlar. bende iznimde çok geldim izmite geçen haftalarda. her tren yolunda yürüdüğümde sen geldin aklıma tanışmayı çok isterdim seninle. Tren yolunun resmini yayınladığında çok kötü olmuştum. eski günlerim geldi aklıma. inşallah birgün tanışma fırsatımız olur.

sevgiler hoşçakal

BETÜL

8/01/2006 03:24:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Betül, çok sevindim beğendiğinize, afiyet olsun. Blog vesilesiyle iletişim kurduğumuz İzmit'li arkadaşlar olması çok hoş, birgün tanışıp görüşme fırsatımız olur inşallah. Selamlar...

8/01/2006 04:01:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

görüntü mükemmel denemekle denememek arasında geldim gittim becerebileceğimi pek düşünemedim ama ha gayret yapmaya karar verdim gerçekten tat çok güzeldi ama halkalar sizinki kadar düzgün değildi yinede çok farklı bir sunumdu tarif için çok teşekkürler
sizi sık kullanılanlar listeme ekledim benim 3 kızım var onlarda beğendi sevgiyle kalın

8/02/2006 11:09:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Anonymous, yorumunuz için teşekkürler, kızlarınızında beğendiğine sevindim, afiyet olsun.

8/04/2006 11:16:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba.cok nefis görüntü bende hemen denemek isterim.merak ettigim sey muhallebiyi tekrar neden pistikten sonra cirpiyoruz? Ayse

10/14/2006 07:47:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa