Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Pazartesi, Temmuz 10, 2006

YÜRÜYÜŞ



Yaz tatilinin başında çocuklarla birlikte tatilde yapmak istediklerimizi yazdığımız hedef listeleri hazırlamıştık. Benim listemin ilk maddelerinden birisi haftada en az 2-3 kez yürüyüşe çıkmaktı. İstediğim sıklıkta olmasada bu hedefimi gerçekleştirmeye çalışıyorum. Yürüyüş, insanı sıcakların verdiği rehavetten kurtarıyor ve zinde hissetmeyi sağlıyor, ayrıca güne erken başlamaya vesile oluyor. Düzenli yürüyüşün sağlığımıza olumlu etkileri ise hepimizin malumu. Kalp sağlığından, kemiklerin kuvvetlenmesine, kilo kontrolünden, kolestrole kadar pek çok konuda faydalı etkileri var. (yürüyüş tekniklerini ve faydalarını daha ayrıntılı okumak için burayı ve burayı tıklayabilirsiniz)

Çok şükür yürüyüş alanları konusunda yeterli imkanları olan bir şehirde yaşıyoruz. Son yıllarda İzmit Belediyesi çevre düzenlemesi konusunda çok güzel çalışmalar yapıyor. Bu çerçevede yeni yürüyüş yolları ve spor alanları açıldı. Bilenler bilir, eskiden tren İzmit'in içinden, şehrin tam ortasından geçerdi. Tren yolunun iki yanı 100 yıllık dev çınar ağaçlarıyla çevrelenmişti. 4-5 yıl önce demiryolu kaldırıldı, şehrin dışına, sahil tarafına alındı. Ve çınarların arasında kalan, eski rayların olduğu güzergah bakım yapılarak yürüyüş yolu haline getirildi. Şehri bir baştan diğer başa kadar (yaklaşık 4-5 km) bu güzel yoldan yürüyerek geçebiliyoruz. Yere çakılan, mesafeyi gösteren tabelalar sayesinde kaç metre yürüdüdüğümüzüde takip edebiliyoruz. Özellikle sabahları bu yol spor yapan insanlarla doluyor. Akşam üzeri ise yolun şehir dışında kalan kısmı rağbet görüyor.


Kızlar tatil hedeflerini gerçekleştirme yolunda çok daha gayretliler, ikiside yüzme kursuna başladı ve hiç aksatmadan devam ediyorlar:)


4 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

şaziye hanım bende izmitli olarak yürüyüş yolunu görünce komşumun kızını aldım attım kendimi yollara yürüyüşten şimdi geldim yani beni kıskandırdınız şaka bi yana çokta iyi geldi hatırlattığınız iyi oldu üşenip duruyordum sevgiler

7/10/2006 08:33:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

adımı yazmayı unutmuşum emine

7/10/2006 08:34:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Emine'cim, yürüyüş yollarımız çok güzel oldu. Hazır böyle imkanlar varken birbirimizi teşvik edip çıkalım, yürüyelim değil mi:)

7/11/2006 11:09:00 ÖS  
Blogger Suleyman Ve Ben dedi ki...

Merhaba Saziye,

Yurumek = To walk
Yuruyus = Walking

Yurumek cok iyi spor.

Not:
Senin "Carsaf Boregi" resim super. Made us hungry = Acikmak :)

Iyi gunler,

Suleyman.

7/16/2006 02:46:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa