Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Perşembe, Haziran 22, 2006

PASTA ÜZERİNE ÇEŞİTLEMELER


Yaz tatilinin başlaması ve çocukların tam gün evde olması bizim evde tatlı tüketimini arttırdı. Evde pasta-kek türü birşeyler olmazsa çocuklar hazır topkeklerden alıyorlar, ben de içinde koruyucu katkılar bulunan hazır gıdaları yememeleri için tatillerde mutfakla daha çok haşır neşir oluyorum. Yazları dışarıdan aldığımız tek tatlı dondurma.

Evde pastaya talep çok olunca bende ne zamandır denemek istediğim iki tarifi denedim. Birde klasik muzlu pasta yaptım. Ama kalpli kalıpta yapıp birazda beyaz çikolatayla süsleyince çocuklar için albenisi yüksek bir pasta oldu.

Pastaların üçünde de pandispanya olarak çikolatalı rulo pastadaki tarifi kullandım. Bu tarife elim alışık olduğundan daha kolay tutturabiliyorum.



İlk pasta, bildiğimiz muzlu pasta. Pandispanya olarak bu tarifi, krema olarak ta profiterol tarifindeki iç kremayı kullandım. Arasına iki tane muzu dilimleyerek koyup, üzerini de beyaz çikolata rendesi ile süsledim.



İkinci tarif Zeytin Ağacı'ndan sevgili Aslı'nın satranç pastası. Hem sunum olarak, hem de lezzet olarak çok güzel oldu. Bu pastayı yaptığım gün kızımın sınıf arkadaşlarından 10-12 kişilik bir grup misafirimiz olacağı için iki tane birden yapmam gerekti. Fırın tepsisine -rulo pasta için hazırladığım gibi- bir tane sade bir tane de kakaolu pandispanya yapıp, her birini 9 şerit halinde kesip, pastaları o şeritlerle oluşturdum. Ayrıntılı tarifi Zeytin Ağacı'nda bulabilirsiniz.




Ve üçüncü pasta sevgili Zinnur'un tarifi. Çok orjinal bir şekli ve sunumu var. Bu resim ilk denememin fotoğrafı. Araya koyduğum sade pandispanyayı biraz kalın yaptığım için küçük ve yüksek bir pasta olmuştu. İkinci kez yaptığımda pandispanyayı daha ince yaptım, ve şeritleride daha ince kestim, çok daha güzel oldu. Ama o pastayı arkadaşıma giderken bütün olarak götürdüğüm için, dilimleyip fotoğrafını çekemedim. Pastanın şekli arkadaşlara o kadar değişik geldiki nasıl yaptığımı uzun uzun anlattırdılar:) Tarifin ayrıntıları, açıklayıcı fotoğraflarla birlikte Bizim Pastane'de.

Bu güzel tarifleri için Zinnur ve Aslı'ya çok teşekkürler!

21 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziyecim, hepsi de kusursuz görünüyor. Ne kadar şanslı kızların var. Hem mutfak yönünden şanslılar, hem de her açıdan çok iyi bir anneleri olduğunu düşünüyorum.
Satranç pastası için daha doğrusu o tip hamuru ikiye ayrılıp yarısına kakao ilave edilen tarifler -bilhassa kurabiyeler- için şöyle bir uygulama yapıyorum. Önce ununu biraz eksik koyup ikiye ayırınca birine kakao eklerken diğerine de un ilave ediyorum. Böylece kıvamları arasında fark olmuyor. Belki kekte çok farketmez de kurabiyede zorluyor hamurun yarısının yumuşak yarısının sert olması.
Bu arada ilk gelen misafirim için hangisini deneyeceğime karar veremiyorum, hepsi çok güzel görünüyor, insanı heyecanlandırıyorlar.
Meliha

6/22/2006 06:34:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Saziyecim, bunlar ne kadar güzel pastalar. Icindeki mutlulugu, sevinci, güzelligi pastalarina yansitmisin. Ellerine saglik ve yiyenlere afiyet bal seker olsun. SÜPER BIR SITE BU YA.....

6/22/2006 10:11:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

çok güzel bir site her gün mutlaka bakıyorum tariflerde ayrıntılara yer vermen çok iyi ellerine sağlık çok güzel pastalar mutluluklar dilerim

6/22/2006 10:13:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Offf offf bayilirim böyle cicilere ,hem göze hem de damaga hitap BRAVO !!! Ellerinize saglik.

6/23/2006 12:18:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Saziye Hanım tek kelimeyle nefis gözüküyor ellerinize sağlık deneyeceklerim arasına aldım hemen...

6/23/2006 12:19:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Çok güzel olmuş... Elinize sağlık

6/23/2006 12:19:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili Saziye. Pastaya bayıldım tek kelime ile muhteşem olmuş. En kısa sürede hatta yarın denemeye karar verdim. Ne zamandır değişik bir pasta yapmak istiyordum. Tam bana hitap eden bir pasta buldum böylece. Ellertine sağlık. Sevgiler...

6/23/2006 12:21:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Saziye, pastanın yapımı çok ilgimi çekti. Görüntü için söyleyecek lafım yok tek kelimeyle harika. Mutlaka deneyeceğim umarım senin gibi güzel yaparım. Ellerine sağlık. Sevgiler,

20:16

6/23/2006 12:23:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba siteniz tek kelimeyle harika,pastalar birbirinden güzl ve renkli,ellerinize saglik.
http//www:blogcu:com:baharcicegi

6/23/2006 01:08:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba Şaziye,

Resimlerinin bazılarını göremiyorum.

Çiğdem

6/23/2006 09:15:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba Şaziye,

Pastaların harika gözüküyor, ellerine sağlık. Zinnur'un pastasını ben de denemek istiyorum. Umarım senin gibi başarılı olurum. İşlerinde kolaylıklar dilerim.

Defne.

6/23/2006 10:04:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Güzel yorumlarınız için teşekkürler...

Çiğdem, bende resimler sorunsuz gözüküyor, neden görüntüleyemediğini bilemiyorum, belki senin pc de bir problem olabilir.

6/23/2006 10:11:00 ÖÖ  
Blogger Kübra dedi ki...

Şaziye Merhabalar,
Pastaların görüntüleri harika ellerine sağlık.
Sevgi ve sağlıkla kal
Kübra

6/23/2006 06:25:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba,
yine birbirinden güzel pastalar yapıp bunu bizlerle paylaşmışsınız,takipçiniz olarak öncelikle bunun için teşekkürler...bizimpastane'de daha önce gördüğüm fakat hala denemeye cesaret edemediğim pasta için sorularım olacak. alt ve üst kısımdaki çikolatalı kek için zinnur hanımla aynı ölçü ve malzemeyi mi kullandınız?ayrıca yine bu kek için kullandığınız kalıp ölçüsü nedir?zinnur hnm'ın 20 cmlik kalıbı bana bunun küçük bir pasta olduğunu düşündürüyor?

6/23/2006 06:56:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Sevgili Seda, ben hem sade, hem de kakaolu kek için her zamanki pandispanya tarifimi yaptım. (çikolatalı rulo pastadaki tarifi) Hatta biraz tembellik edip, sade ve kakolu keki ayrı ayrı yapmayıp, 6 yumurta ile tarifi hazırladım, yarısını -rulo pasta yapar gibi- fırın tepsisine ince bir şekilde döküp, kalan kısma kakao ekleyip yuvarlak kalıba döktüm. 20 cm lik kalıbım olmadığından 23 cm lik kalıba döktüğüm için kakaolu kek fazla geldi, kenarlarından kestim. Ama bundan sonra yaptığımda kenarları kesip kakaolu keki küçültmek yerine 2-3 yumurta ile küçük bir sade kek daha yapıp pastayı tamamlayacağım. Anlatırken zor gibimi gözüktü bilmiyorum ama yapımı öyle zor değil, ve yiyenlerden alınan tepkiler öyle hoş ki biraz uğraşmaya da değer!

6/23/2006 07:31:00 ÖS  
Blogger Aslı Altan Altundal dedi ki...

Sevgili Şaziye ellerine sağlık, hepsi harika gözüküyor, afiyet olsun , sevgilerimle...

6/23/2006 09:49:00 ÖS  
Blogger sefika dedi ki...

sevgili Şaziye ellerine sağlık. Pastaların üçü de muhteşem görünüyor. Ben de günlerdir üçüncü pastadan yapmak için vakit bulmaya çalışıyordum. Gerçekten de çok orijinal bir görüntüsü var. senin yapımında çok güzel olmuş ellerine sağlık sevgiler.

6/24/2006 01:27:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Saziyecim mrb...
Birsey sormak istiyorum.beyaz olan kek gercekten bembeyaz cok ic acici duruyor benim ki tam beyaz olmadi nasil bu sonucu elde ettin...

6/29/2006 01:52:00 ÖÖ  
Blogger saziye dedi ki...

Yeliz'cim, kekin beyaz olması için, tarifte de yazdığım gibi yumurtaları şekerle birlikte iyice çırpıyorum ve kabartma tozu ile birlikte limon suyu ekliyorum. İstersen bir dahaki sefere çırpma süresini uzatıp, limon suyu miktarını biraz daha attırabilirsin.

6/29/2006 08:05:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Cok tesekkur ederim....Ufak 2 ip ucuyla oyle guzel sonuc aldim ki,memnuniyetimi nasil dile getirecegimi bilemiyorum.siten ve sen harikasin.Ellerine saglik...

7/13/2006 08:11:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Yeliz'cim, güzel sonuç almana çok sevindim, afiyet osun...

7/15/2006 09:14:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa