Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Çarşamba, Kasım 01, 2006

ÇÖKELEK TOPLARI


Birkaç yıl önce Antep'li bir arkadaşımızda kahvaltıya davetliydik. Bize, zeytinyağının içinde, baharatlı ve kupkuru çökelek topları ikram etmişti. Bunun ne olduğunu sorduğumuzda -asıl adı sürk, Antakya yöresine ait bir peynir çeşidi, ama bizim babaannemiz evde yaptığı için babaanne karışımı deriz buna, dedi. Çökeleğin taze kekik, pul biber ve başka baharatlarla yoğrulup kurutulmasıyla elde edilen nefis bir peynir. Marketlerde peynir ve yöresel ürünler satılan reyonlara baktım ama maalesef göremedim. Bende sürkten esinlenerek evde çökelek ve süzme yoğurttan küçük peynir topları hazırladım. Lezzet ve kıvam olarak sürke pek benzemesede, baharat ve biraz da acı sevdiğim için bana göre hoş bir kahvaltılık oldu.

Çökelek toplarını hazırlamak için; 2-3 kaşık yoğurt bir tülbent yada kağıt havlu serilmiş bir tel süzgeçte bir gece süzdürülür. Yarım kg çökelek, 3 çay kaşığı kekik, 2 çay kaşığı pulbiber, biraz nane ve karabiber katıp iyice karıştırılır. Ceviz büyüklüğünde toplar yapıp 70 derece fırında 1,5 saat kurutulur. (ben kıvamını biraz olsun sürke benzetebilmek için fırınladım, şart değil)

Soğuduktan sonra kapalı bir kapta buzdolabına koyup, servis edileceği zaman üzerine zeytinyağı ve çörekotu eklenir.

(Benim kullandığım çökelek kuru olduğu için rahatça bütünleşip toplansın diye süzme yoğurt kullandım. Kullanacağınız çökeleğin kıvamı şekil almaya müsaitse yoğurt koymadan da hazırlanabilir)

6 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Şaziye'cim çok değişik gerçekten yöresel bir tat olduğu için tatmadım ellerine sağlık Ebru

11/01/2006 11:46:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili şaziye bende baharatlı yiyecekleri çok severim ençokta kimyonu ellerine sağlık eminim lezzetli olmuştur ben yapmak istiyorum ama fırında kurutmasak ve süzme yoğurt kullansak çok yumuşakmı olur sen fırınlayınca ç
okmu sert oldu yani kurumu oldu
bende deniyeceğim inşaallah beceririm buzlukta denizliden getirdiğim süzme yoğurt var
sana kolay gelsin ellerine sağlık
sevgilerimle ve dualarla
serap

11/02/2006 03:30:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Ebru'cum, teşekkürler ziyaretin ve yorumun için, sevgiler.

Serap'cım, süzme yoğurtu sadece çökeleği birleştirip rahat şekil verebilecek kadar kullanmak lazım, çok az katmak yeterli oluyor. Yoğurt miktarını daha da azaltarak yaparsan fırında kurutmadan da servis edilebilir sanırım.

11/02/2006 08:31:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Birkaç saattir sitenizde dolaşıyorum.Samimiyetiniz çok hoş.Tarifler çok güzel.Yapılacaklar listeme eklendiler bile...Size teşekkür etmek istedim.Ellerinize sağlık

11/03/2006 02:36:00 ÖÖ  
Blogger sefika dedi ki...

sevgili Şaziye merhabalar :) bu kahvaltılığın benzerini ben de yapıyorum. Benim yaptıklarım top şeklinde olmuyor sadece. bizim oraların meşhur otlu peyniri vardır. Ben Trabzonda ne kadar aradımsa bulamadığım ve burnumda otlu peynir tüttüğü bir gün evdeki çökeleğin içerisine 2 diş sarımsak, 1 çay kaşığı kekik,1 çay kaşığı pul biber, yarım çay kaşığı karabiber, 1 tatlı kaşığı kuru nane ve 1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı koyup azıcık tuz ekliyorum ve karıştırıyorum. güzel oluyor. Otlu peynir olmasa da nefis körletiyoruz böylece. Ellerine sağlık sevgiler

11/03/2006 10:29:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Yaaaa ben bu bloğu çok sevdim... Şaziye hanım sizinle tanıştığıma inanın çok sevindim. Allah izin verirse sık sık ziyeratçiniz olacağım. En önemlisi kolay bulunabilecek malzemelerle pratik tarifler hazırlamışsınız. Resimler de harika. En kısa zamanda denemeye başlayacağım.
Mesela yarın.

10/30/2007 07:07:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa