Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Çarşamba, Nisan 12, 2006

KIYMALI BEZELYE YEMEĞİ

Dün akşam saat 16:30. Ben tam eve girmek üzereyim, Aslı'da aynı anda servisten indi. Öğleden sonra çok sevdiğim bir arkadaş grubuyla program vardı. Sabah yemek yapmaya vakit bulamadan çıktım evden. Aslı, kendince okula tasarruf! yaptırmak için öğle yemeklerinde minimum yediğinden, eve bir kurt kadar aç geldi. Allah'tan önceki günden kalan bir iki dilim kakaolu kek vardı ve ben biraz zaman kazandım.
Ne yemek yapacağıma bile karar vermemişim, dolabı açtım sebze olarak sadece patlıcan var ama çocuklar sevmez. Derin dondurucuda hazır pişirilmeyi bekleyen iki poşet bamya var, onu da benden başka kimse yemez. Ne pişireceğim diye düşüne düşüne çıkıp Zeynep'i okuldan almaya gidiyorum. Neyse ki Aslı kekiyle birlikte gayet mutlu gözüküyor. Canım sebze yapmak istiyor ama bir yandan da hiç birşey bulamazsam köfte-patates yaparım diyorum. İçimden de kızıyorum kendime, niye yemeği yapmadan çıktım, diye. Okul dönüşü manavın önünden geçerken bezelyeleri görünce sorun kalmıyor. Hemen bezelyeler alınıyor, Zeynep'le birlikte 20 dakika içinde ayıklanıp, düdüklüye konuyor. Bu arada pirinç ıslatılıp, pilav yapılyor. Tezgahın diğer bir köşesinde cacık yapılıyor. Bezelye 10-12 dakikada pişiyor düdüklüde, pilavda hazır, demleniyor. 45-50 dakika içinde hazır oluyor yemekler. Aslı ders çalışırken biz Zeynep'le masayı hazırlıyoruz. Eşim arıyor -geliyorum, var mı alınacak birşey? -yok, diyorum mutlu mutlu, - seni bekliyoruz yemeğe.

Kıssadan hisse; sakın yemeğini yapmadan evden çıkma, eğer çıktıysan erken dön, eğer dönemezsen evdekileri dışarda yemek için ikna et:))



Malzemeler

1 kg bezelye
100 gr kıyma
1 orta boy havuç
1 orta boy patates
1 soğan
1 tatlı kaşığı salça
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz

Yapılışı

Bezelyeler ayıklanıp, yıkanır. Patates ve havuçlar doğranır. Soğan yemeklik doğranır ve zeytinyağında çevrilir. Kıyma eklenip 3-4 dakika kavrulur. Salça ve havuçlar eklenip biraz daha çevrilir. Patates ve bezelyeler eklenip, 1 su bardağı kadar sıcak su konur. Tuzu da ilave edilip düdüklü tencerede 10-12 dakika pişirilir. Normal tencerede bezelyelerin üzerine çıkana kadar su koyup, yumuşayana kadar pişirilir.


6 Yorum:

Blogger Aslı Altan Altundal dedi ki...

Bana bu hikaye çok tanıdık geldi:)Çocuklar olunca yemek konusu bizim için büyük sorumluluk... Gerçekten acil durumda insan ne yapacağını şaşırıyor.Birinin sevdiğini diğeri sevmeyebiliyor. Bu konuda planlı olmaya çalışıyorum. Ama ne olursa olsun bir ev hanımından ilk önce beklenen şey yemek.Yemeğin varsa gerisi önemli değil. :) Şaziye eline sağlık.Az zamanda çok iş yapmışsın.

4/12/2006 10:36:00 ÖÖ  
Blogger DAMLA dedi ki...

En büyük dert "ne pişireceğine karar vermek" değil mi?... Gerisi geliyor. Bizim evde de sebze tercihini hep ben yapıyorum!!.. Evdekilere et ve hamur işi ver, hiç itiraz etmezler!!
Ellerine sağlık bu arada :)

4/12/2006 01:55:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba,bezelyeyi biz de genelde böyle yaparız.Ama bazende kıyma yerine küp küp doğranmış tavuğun göğüs etini kullanırız,içine biraz kekik koyarız ve kesme şekeri iriliğinde doğranmış patates ve havuçları kızartıp pişmesine yakın ya da piştikten sonra ilave ederiz.Mutlaka deneyin,harika oluyor...

4/12/2006 04:53:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

Aslı, yemek yapmanın zor olan tarafı çocuklara beğendirmek. Ben de küçükken yemek seçerdim, şimdi çok yağlı ve ağır olmadıkça her yemeği yiyorum. İnşallah çocuklarımda büyüyünce seçmezler.

Damla, gerçekten de yemeğin adını koyduysan yapması kolay oluyor.

Handan, bazen ben de senin dediğin gibi yapıyorum, güzel oluyor gerçekten.

4/12/2006 05:47:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

suan öyle acim ki anlatamam ve hala calismakdayim........öyle canim cekti kiymali bezelyenden ve yanina o harika görünen cacikdan.....oooofff.yemis kadar olamadim maalesef :)))
Allah herkese bu güzel nimetlerden nasip etsin!

4/12/2006 06:31:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

ben de az evvel yaptım,altını kapadım. içine baharat ne konularbilir ya da konulur mu derken sitenizi gördüm. tam da tarif ettiğiniz gibi yapmışım. sadece kekik ilave etmemiştim şimdi birazcık atacağım:) tarifiniz için teşekkürler, ellerinize sağlık.

12/09/2011 05:08:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa