Ad:
Konum: izmit, Türkiye

İletişim: mutfakguncesi@gmail.com

Cumartesi, Ocak 21, 2006

ZAMANIN VERİMLİ KULLANIMI

Bu yazıyı nerede okuduğumu hatırlamıyorum. Pek çoğunuz da biliyorsunuzdur mutlaka. Ama faydasına binaen yazıyorum. Kimbilir belki bu sefer bir şeyler değiştirir.

Bir kişisel gelişim uzmanı zaman yönetimi konusunda ders veriyor. Masanın üzerine büyükçe bir kap koyup içine iri taşlar dolduruyor. Ve sınıfa soruyor: -Bu kap doldu mu?
Herkes -doldu, diyor.
Masanın altından bir kap çakıl taşı çıkarıp taşların üzerine döküyor ve sallayarak yerleştiriyor. Ve sınıfa tekrar soruyor: -Kap doldu mu?
İşin o kadar basit olmadığını anlayan öğrenciler -hayır, diyorlar bu sefer.
Ve kişisel gelişim uzmanı masanın altından bir kap kum çıkarıp dolduruyor kaba. -Bu sefer doldu mu?
Sınıftakilerden farklı sesler geliyor, bazıları doldu, bazıları dolmadı diyor.
Ve son olarak bir kap su çıkıyor masanın altından, ve taşlarla dolu kap o suyu da alıyor.
Uzman hayretle seyreden öğrencilere soruyor: - Bu gördüklerimizden ne çıkarıyorsunuz, diye.
Öğrenciler: -Zamanımızı dikkatli kullanırsak pek çok işe vakit ayırabiliriz, diyorlar.
Evet, diyor uzman, ama dikkat etmeniz gereken bir şey daha var, diye ekliyor.
-Büyük taşları zamanında kaba koymazsanız, bir daha asla koyamazsınız.


Bizim hayatımızdaki büyük taşlar neler acaba ve biz onları zamanında kaba koyabiliyormuyuz?

2 Yorum:

Blogger Aslı Altan Altundal dedi ki...

Tüm insanlığa eşit olara verilmiş tek şey zaman . Ben ne zamandan beri yorum yazmak istiyordum , gördüğüm halde cevap veremedim kusura bakma Şaziye. Bilgisayar başında gerçekten az zaman geçiriyorum.
Öncelikle beni düşündüğün için teşekkür ederim , daha önce "hayata dair notlar " adı altında birşeyler yazmıştım kendimce. Buradan http://www.zeytinagaci.blogspot.com/2005/12/hayata-dair.html bakabilirsin. Ben de seni mutfağın konusunda sobelemek istiyorum,:) sorular burada http://wwwzeytinagaci.blogspot.com/2005/12/mutfam.html

1/23/2006 02:39:00 ÖS  
Blogger saziye dedi ki...

İki çocuklu ve çalışan bir hanım olarak ne kadar yoğun olduğunu tahmin ediyorum, bu tatil ne iyi gelmiştir kızlarına ve sana.
Hayata dair notlarını okudum, mutfağım konusunda da sorulara baktım, en kısa zamanda yazacağım, teşekkürler.

1/23/2006 03:17:00 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa